Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița, partener în proiecte Erasmus+
Colegiul Național Mircea Eliade din Reșița derulează de mulți ani diverse proiecte internaționale care s-au dovedit benefice la nivel instituțional
Sebastian Dragomir, 16.11.2020, 08:20
Colegiul Național Mircea Eliade din Reșița derulează de mulți ani diverse proiecte internaționale care s-au dovedit benefice la nivel instituțional, deoarece schimbul de experiență și cooperarea între școlile din țările implicate au contribuit la o creștere substanțială a calității educației.
Proiectul REACT! – Respect the Environment And Cherish Thyself este realizat de către Liceum Ogolnoksztalcace im. Marii Sklodowskiej-Curie, Polonia, având ca parteneri: Colegiul Național Mircea Eliade din Reșița – România, Temmuz Sehitler Anadolu Lisesi – Turcia, Escola Secundária de Rocha Peixoto – Portugalia și Evening High School of Aigaleo – Grecia.
Proiectul are o valoare de peste 150 de mii de euro, se derulează pe o perioadă de doi ani, urmând să se încheie în august 2022, după cum spune profesorul reşiţean Cristina Lerch:
Tema proiectului e analiza comparativă a problemelor de mediu din țările și zonele școlilor participante, precum și eventualele soluții remediale, fiind un răspuns la problemele întâmpinate și la nevoile exprimate probabil de majoritatea școlilor europene.
Motivația proiectului e disponibilitatea puternică de a face față reciclării slabe din școli, obiceiurilor nesănătoase, lipsei de entuziasm față de sport, nivelului ridicat de smog în unele orașe din cauza arderii gunoiului, problemelor locale cauzate de schimbările climatice (eroziune costieră în Portugalia, dispariția speciilor endemice din cauza defrișărilor în România, penuria de aprovizionare cu apă în Turcia, incendiile forestiere în Grecia și poluarea și eutrofizarea Mării Baltice în Polonia).
Există cinci domenii principale supuse atenției: economisirea energiei și reducerea poluării apei, obiceiuri sănătoase fără dependențe, separare și reciclare, sport și alimente durabile și reducerea emisiilor de gaze. Principalele grupuri-țintă sunt cursanții care pot aparține oricărei grupe de vârstă. Sunt vizați cu precădere copiii de 14-18 ani, dar și adulții, autoritățile locale, instituțiile interesate, școlile publice și private, ONG-urile.
Obiectivele vor fi realizate printr-un set de activități, evenimente, micro-proiecte și prin proiectul eTwinning. Se vor realiza prezentări ale elevilor: filme, fotografii, desene, sculpturi, campanii de postere, diferite evenimente.
Participanții vor dobândi, de asemenea, cunoștințe despre durabilitatea producției și a consumului de alimente, stilul de viață sănătos, precum și despre Pactul european privind clima și alte reglementări și valori promovate de UE.
Celălalt proiect, FROM THOUGHTS TO CODES, se desfășoară în aceeași perioadă (01.09.2020- 31.08.2022), valoarea totală fiind de 103.190,00 de euro. Coordonatorul este Primary School of Piraeus (Grecia), iar ca parteneri au răspuns: Cubuklu Osmaniye Ortaokulu (Turcia), SSOU MOSHA PIJADE – Tetovo, (Macedonia de Nord), Istituto Comprensivo Lombardo Radice-Pappalardo(Italia), Escola Secundária de Rocha Peixoto (Portugalia) și Colegiul Național Mircea Eliade (România).
Tema este inițierea și schimbul de bune practici în aplicații C++ în robotică, după cum spune profesorul Cristina Lerch.
Principala motivație a acestui proiect este de a îmbunătăți abilitățile digitale în educație, de a crește experiențele profesionale, de a învăța noi abordări și de a beneficia de experiențele țărilor membre ale UE. Experiențele acumulate vor permite școlii noastre să se alieze standardelor UE prin inovarea și educația.
În urma acestui proiect, elevii experimentează și câștigă sentimentul de încredere în sine, își petrec timpul într-un mod distractiv și productiv alături de noi colegi şi au posibilitatea unei comunicări eficiente și satisfăcătoare.