Brandul Urban Dunărea
Brandul Urban Dunărea are ca scop conectarea comunităților aflate de-a lungul fluviului Dunărea și consolidarea legăturilor deja existente.
Sebastian Dragomir, 29.10.2021, 08:22
Asociația Euroland Banat din Reșița s-a alăturat unui consorţiu de universităţi, institute de cercetare, administraţii publice şi ONG-uri de-a lungul Dunării, care implementează proiectul Brandul Urban Dunărea (pe scurt DANUrB+).
Proiectul se derulează până în decembrie 2022 şi este finanțat de Uniunea Europeană, prin Programul Interreg Transnațional Dunărea, având un buget total de peste 2,7 milioane de euro. DANUrB+ reprezintă continuarea proiectului DANUrB, derulat în urmă cu patru ani, sub coordonarea aceluiași lider de parteneriat de acum, Universitatea de Tehnologie și Economie din Budapesta. Ce presupune acest nou proiect ne spune preşedintele Asociației Euroland Banat, Andrei Szabo:
DANUrB+ are ca scop conectarea comunităților de-a lungul fluviului Dunărea și consolidarea legăturilor deja existente. Echipa Euroland Banat şi partenerii acţionează ca şi facilitatori în punerea bazelor unor colaborări la nivel local, pentru a crea premise de dezvoltare și evenimente care să pună în valoare tradițiile și valorile culturale.
Proiectul urmărește consolidarea economiei locale și dezvoltarea turistică a orașelor mici și mijlocii de pe Dunăre, prin identificarea și valorificarea unor resurse culturale încă neutilizate, aflate într-o strânsă legătură cu fluviul care le leagă. Scopul său principal este de a crea o rețea spațio-culturală cuprinzătoare, o Promenadă Culturală a Dunării, prin conectarea tuturor comunităților de-a lungul acesteia și construirea unui turism comun, pornind de la o ofertă comună, aflată pe o rută cu posibilități similare de dezvoltare și care să poată crește numărul de vizitatori din regiune. Noutatea proiectului DANUrB+ rezultă din efortul de a defini obiective strategice pentru părțile interesate, cu planuri de acțiune și inițiative aplicabile în vederea integrării în rețea în primul rând a micilor orașe şi comunităţi situate de-a lungul Dunării.
Prin activităţile şi evenimentele dunărene deja derulate, de la Sombor la Călăraşi, de la frontiera slovaco-maghiară la cea româno-bulgară, de la Golubac la Giurgiu sau de la Eibenthal la Silistra, noul brand dunărean începe să prindă contur.
În această lună s-a înfiinţat Asociația Internațională DANUrB prin semnarea de către partenerii din proiect și actorii interesați a documentului fondator. La eveniment au fost prezenţi şi reprezentanţi ai comunităților locale românești riverane Clisurii Dunării de la Primăria Drobeta Turnu Severin și de la cea din Moldova Nouă dar şi dascăli de la Liceul Tehnologic Clisura Dunării.
DANUrB+ va adăuga valoare identității culturale a Dunării prin evenimente planificate, precum Zilele Dunării, diverse publicații, inclusiv un Atlas al orașelor DANUrB+ și un film documentar.