Vânzările de automobile electrice scad dramatic în UE
Piața auto a Uniunii Europene este într-o puternică scădere, în special din cauza vânzărilor foarte reduse de automobile electrice.
Lica Manolache, 08.09.2024, 15:52
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 23% în luna august a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, potrivit Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Cel mai mare declin se înregistrează la automobilele 100% electrice unde înmatriculările sunt cu 69% mai mici
Nu doar România se confruntă cu această situație. Tot cu 69% au scăzut și vânzările de autovehicule electrice în Germania. Per total, vânzările de mașini sunt cu 27,8% mai mici comparativ cu luna august a anului trecut.
Volkswagen ar putea închide unele fabrici din Germania
Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, a anunțat marți că ia în calcul concedierile obligatorii și închiderea unor în Germania, reduce costurile. care marți a anunțat că ar putea închide în premieră uzine și în Germania, laolaltă cu vânzările slabe de mașini electrice, alarmează guvernul de la Berlin, care acum pregătește introducerea de noi beneficii fiscale.
Criza producătorilor germani de automobile a alarmat și guvernul de la Berlin care dorește să introducă noi beneficii fiscale pentru automobilele electrice. Acestea vor cește la 585 de milioane de euro anul următor și vor ajunge la la 650 de milioane de euro până în 2028, potrivit unui proiect legislativ.
Volvo renunță la planul de a produce doar mașini electrice
Volvo, cel mai mare producător suedez de autovehicule, a anunțat joi că renunță la obiectivul de a vinde doar automobile complet electrice începând din 2030. În schimb, compania va continua să scoată pe piață noi mașini hiibride cu încărcare la priză sau alte modele cu motorizare hibridă.
Analiștii încearcă să găsească toate motivele pentru interesul foarte scăzut al europenilor pentru automobilele electrice. Unul dintre acestea este și suspendarea sau diminuarea subvențiilor acordate pentru achiziționare acestor vehicule. Un lucru este cert: scăderea vânzărilor de automobile electrice face ca obiectivele UE pentru neutralitatea climatică să fie periclitate. De altfel, producătorii din UE , care produc autovehicule cu emisii medii mai mari de 95 de grame CO2/km ar trebui să fie sancționați cu amenzi foarte mari chiar de anul viitor.
Ponderea autovehiculelor electrice din totalul înmatriculărilor a crescut considerabil în ultimii cinci ani / Sursa: Eurostat
Automobilele electrice, sub 2% din totalul autovehiculelor din UE
Potrivit datelor Eurostat furnizate luna trecută, circa 1,5 milioane de autoturisme electrice au fost înmatriculate în UE anul trecut. Astfel, numărul total de autovehicule electrice a crescut 48,5% față de 2022 când existau numai trei milioane de mașini înmatriculate.
Cu toate acestea, automobilele electrice sunt în continuare în număr redus pe drumurile din spațiul comunitar. Ele reprezintă doar 1,7% din totalul autovehiculelor din cele 27 de state membre.
Cea mai mare pondere s-a înregistrat în Danemarca, unde automobilele electrice reprezentau anul trecut 7,1% din totalul maşinilor. Ponderi mari au mai avut Suedia (5,9%), Luxemburg (5,1%) şi Ţările de Jos (5%). La polul opus se află Cipru, Grecia, Polonia, toate cu o pondere de 0,2%. România stă mai bine decât majoritatea statelor din estul și sudul Europeni cu o pondere a mașinilor electrice de aproape 0,5%.