Sistemul educaţional, tratat ca element secundar de foarte multe guvernări
Eurodeputatul Victor Negrescu consideră că sistemul educaţional din România a fost tratat ca un element secundar de foarte multe guvernări.
Eugen Cojocariu, 21.01.2021, 20:00
Vicepreşedintele S&D al Comisiei de Educaţie din Parlamentul European, Victor Negrescu, a declarat că sistemul educaţional din România a fost tratat ca un element secundar de foarte multe guvernări, lucru care se vede astăzi. Vedem că foarte mulţi copii nu au mai avut acces la educaţie, vedem scăderea nivelului. Vedem carenţe în ceea ce înseamnă finanţarea, vedem o descentralizare negândită în absolut niciun fel. Vedem problemele care ilustrează încă o dată faptul că avem nevoie astăzi de un nou demers pentru a sprijini zona aceasta educaţională, a spus Negrescu, la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educaţie, organizat de Societatea Academică din România.
El a afirmat că a remarcat în ultimul an că România trimitea la Bruxelles informări despre ce se întâmplă în ţară fără să transmită informaţiile exacte, de exemplu despre numărul important de copii care nu au avut acces la învăţământ. Nu menţionau acolo problemele pe care le au în implementarea programelor europene tocmai pentru a digitaliza educaţia. Nu menţionau acolo problemele de formare pentru profesori, a arătat europarlamentarul.
El consideră că bugetul alocat educaţiei trebuie să crească. În 2020, România a avut unul dintre cele mai mici bugete pentru educaţie şi acest lucru, din păcate, cântăreşte foarte mult. Avem nevoie să creştem bugetul pentru educaţie, evident ca şi cuantum, dar eu mi-aş dori un procent din PIB mult mai mare, a spus Negrescu.