Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media
România se află departe de media europeană în privința companiilor care folosesc social media.
Lica Manolache, 30.06.2022, 12:13
Mai multe de jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană utilizează social media, potrivit datelor publicate miercuri de Eurostat. La acest capitol, companiile din România nu stau deloc bine, doar 36% dintre ele declarând că utilizează cel puţin un tip de social media ceea ce plasează țara noastră pe ultimul loc în rândul statelor membre, la acest capitol.
Anul trecut, 59% dintre companiile din UE au declarat că au utilizat cel puţin un tip de social media, o creştere de 22 de puncte procentuale comparativ cu situaţia din 2015 când 37% dintre companii erau prezente pe aceste rețele.
Dintre cele 27 de state membre, companiilor din Malta au cea mai numeroasă prezență în social media (84%). La distanță de câteva puncte procentuale mai puțin se situează Suedia şi Ţările de Jos (ambele cu 80%) şi Finlanda (79%). La coada clasamentului, România este urmată de Bulgaria, unde doar 39% dintre companii folosesc social media, şi Slovacia (45%).
Creștere de doar 9% pentru companiile din România
În comparație cu datele Eurostat din 2015, ponderea companiilor care utilizează social media a crescut anul trecut în toate statele membre. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în cazul companiilor din Belgia şi Franţa (ambele cu un avans de 31 puncte procentuale), urmate de cele din Letonia (30 puncte procentuale) şi Finlanda (29 puncte procentuale).
Poziția României este justificată și de creșterea mult mai mică a ponderii companiilor care utilizează social media, de la 25% în 2015 până la 36% în 2021. Alte state, precum Polonia, au o cifră dublă a companiilor care foloseau social media în 2021, față de 2015.
Rețelele de socializare, cele mai folosite instrumente de social media
Oficiul European pentru Statistică mai arată că rețelele de socializare (Facebook, LinkedIn, ș.a.) sunt mai populare decât orice alt tip de social media. Astfel, circa 56% dintre companiile din blocul comunitar utilizează reţelele de socializare pentru a crea o legătură cu clienții prin crearea de profile, schimb de experiențe, exprimarea de opinii, schimb de informații şi, cel mai important, pentru a crea comunități de persoane cu interese comune în jurul mărcilor companiilor.
O treime dintre români sunt în rețelele de socializare
În privința cetățenilor europeni, datele arată că 57% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-74 de ani au accesat rețelele sociale în 2020 în ultimele 3 luni anterioare sondajului, o creștere cu 3 puncte procentuale față de 2019. Rata de participare la rețelele sociale a UE a crescut constant de la începutul colectarea datelor (36% în 2011).
Participarea la rețelele sociale include activități precum crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuții la rețelele sociale. Cea mai ridicată rată de participare se înregistrează în Danemarca (85%), urmată de Belgia (79%), Cipru (78%), Finlanda (75%) și Ungaria (74%). România are o rată de 65%, iar cele mai scăzute procente e înregistrează Italia (48%) și Germania (54%).