Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media

România se află departe de media europeană în privința companiilor care folosesc social media.


Warning: Trying to access array offset on null in /home/web/rri.ro/public/wp-content/themes/rri/template-parts/content.php on line 53
Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media
Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media


Warning: Trying to access array offset on null in /home/web/rri.ro/public/wp-content/themes/rri/template-parts/content.php on line 98
, 30.06.2022, 12:13



Mai multe de jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană utilizează social media, potrivit datelor publicate miercuri de Eurostat. La acest capitol, companiile din România nu stau deloc bine, doar 36% dintre ele declarând că utilizează cel puţin un tip de social media ceea ce plasează țara noastră pe ultimul loc în rândul statelor membre, la acest capitol.



Anul trecut, 59% dintre companiile din UE au declarat că au utilizat cel puţin un tip de social media, o creştere de 22 de puncte procentuale comparativ cu situaţia din 2015 când 37% dintre companii erau prezente pe aceste rețele.


Dintre cele 27 de state membre, companiilor din Malta au cea mai numeroasă prezență în social media (84%). La distanță de câteva puncte procentuale mai puțin se situează Suedia şi Ţările de Jos (ambele cu 80%) şi Finlanda (79%). La coada clasamentului, România este urmată de Bulgaria, unde doar 39% dintre companii folosesc social media, şi Slovacia (45%).



Creștere de doar 9% pentru companiile din România



În comparație cu datele Eurostat din 2015, ponderea companiilor care utilizează social media a crescut anul trecut în toate statele membre. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în cazul companiilor din Belgia şi Franţa (ambele cu un avans de 31 puncte procentuale), urmate de cele din Letonia (30 puncte procentuale) şi Finlanda (29 puncte procentuale).



Poziția României este justificată și de creșterea mult mai mică a ponderii companiilor care utilizează social media, de la 25% în 2015 până la 36% în 2021. Alte state, precum Polonia, au o cifră dublă a companiilor care foloseau social media în 2021, față de 2015.

companii-folosesc-social-media-2021-eurostat-2.jpg



Rețelele de socializare, cele mai folosite instrumente de social media



Oficiul European pentru Statistică mai arată că rețelele de socializare (Facebook, LinkedIn, ș.a.) sunt mai populare decât orice alt tip de social media. Astfel, circa 56% dintre companiile din blocul comunitar utilizează reţelele de socializare pentru a crea o legătură cu clienții prin crearea de profile, schimb de experiențe, exprimarea de opinii, schimb de informații şi, cel mai important, pentru a crea comunități de persoane cu interese comune în jurul mărcilor companiilor.



O treime dintre români sunt în rețelele de socializare



În privința cetățenilor europeni, datele arată că 57% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-74 de ani au accesat rețelele sociale în 2020 în ultimele 3 luni anterioare sondajului, o creștere cu 3 puncte procentuale față de 2019. Rata de participare la rețelele sociale a UE a crescut constant de la începutul colectarea datelor (36% în 2011).



Participarea la rețelele sociale include activități precum crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuții la rețelele sociale. Cea mai ridicată rată de participare se înregistrează în Danemarca (85%), urmată de Belgia (79%), Cipru (78%), Finlanda (75%) și Ungaria (74%). România are o rată de 65%, iar cele mai scăzute procente e înregistrează Italia (48%) și Germania (54%).

participare-retele-sociale-ue-2020-eurostat.jpg



Foto: Sara Kurfes / unsplash.com
hashtagEuropa vineri, 04 aprilie 2025

Exportul UE de autoturisme, în scădere

În 2024, Uniunea Europeană a exportat 5,4 milioane de autoturisme și a importat 4 milioane de unități, potrivit datelor publicate marți de...

Exportul UE de autoturisme, în scădere
Foto: John Vid / unsplash.com.
hashtagEuropa marți, 01 aprilie 2025

Costurile medii cu mâna de lucru în statele UE

Costurile medii orare cu forța de muncă erau estimate anul trecut la 33,5 euro în Uniunea Europeană și la 37,3 euro în zona euro, potrivit...

Costurile medii cu mâna de lucru în statele UE
Foto: Austin Blanchard / unsplash.com
hashtagEuropa vineri, 28 martie 2025

Tinerii români, printre cei mai optimiști europeni privind viitorul UE

  Comisia Europeană a publicat, marți, rezultatele unui sondaj Eurobarometru Flash cu tema „Provocări și priorități pentru UE: Opiniile...

Tinerii români, printre cei mai optimiști europeni privind viitorul UE
foto: Pixabay.com
hashtagEuropa luni, 24 martie 2025

Raportul anual al Parchetului European

România se numără printre primele cinci state membre ale UE cu cele mai multe investigații deschise de Parchetul European (EPPO) în 2024,...

Raportul anual al Parchetului European
hashtagEuropa vineri, 21 martie 2025

2024, un an record pentru turismul din UE

Numărul nopților petrecute în unitățile de cazare turistică din Uniunea Europeană a fost de 3,002 miliarde în 2024, cea mai mare cifră...

2024, un an record pentru turismul din UE
hashtagEuropa luni, 17 martie 2025

Raport CE privind încrederea consumatorilor din UE

Peste două treimi dintre consumatorii din UE (68%) sunt încrezători în siguranța produselor pe care le cumpără potrivit raportului privind...

Raport CE privind încrederea consumatorilor din UE
hashtagEuropa miercuri, 12 martie 2025

Comerțul UE cu fier și oțel în 2024

Anul trecut, Uniunea Europeană a exportat fier, oțel și articole conexe în valoare de 77,8 miliarde de euro, în timp ce importurile au totalizat...

Comerțul UE cu fier și oțel în 2024
hashtagEuropa sâmbătă, 08 martie 2025

Raport al CE privind egalitatea de șanse

România continuă să se numere printre țările Uniunii Europene cu cea mai mică diferență de salarizare între femei și bărbați. Astfel, în...

Raport al CE privind egalitatea de șanse

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company