Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media

România se află departe de media europeană în privința companiilor care folosesc social media.

Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media
Companiile din România, ultimul loc în UE la utilizarea social media

, 30.06.2022, 12:13



Mai multe de jumătate dintre companiile din Uniunea Europeană utilizează social media, potrivit datelor publicate miercuri de Eurostat. La acest capitol, companiile din România nu stau deloc bine, doar 36% dintre ele declarând că utilizează cel puţin un tip de social media ceea ce plasează țara noastră pe ultimul loc în rândul statelor membre, la acest capitol.



Anul trecut, 59% dintre companiile din UE au declarat că au utilizat cel puţin un tip de social media, o creştere de 22 de puncte procentuale comparativ cu situaţia din 2015 când 37% dintre companii erau prezente pe aceste rețele.


Dintre cele 27 de state membre, companiilor din Malta au cea mai numeroasă prezență în social media (84%). La distanță de câteva puncte procentuale mai puțin se situează Suedia şi Ţările de Jos (ambele cu 80%) şi Finlanda (79%). La coada clasamentului, România este urmată de Bulgaria, unde doar 39% dintre companii folosesc social media, şi Slovacia (45%).



Creștere de doar 9% pentru companiile din România



În comparație cu datele Eurostat din 2015, ponderea companiilor care utilizează social media a crescut anul trecut în toate statele membre. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în cazul companiilor din Belgia şi Franţa (ambele cu un avans de 31 puncte procentuale), urmate de cele din Letonia (30 puncte procentuale) şi Finlanda (29 puncte procentuale).



Poziția României este justificată și de creșterea mult mai mică a ponderii companiilor care utilizează social media, de la 25% în 2015 până la 36% în 2021. Alte state, precum Polonia, au o cifră dublă a companiilor care foloseau social media în 2021, față de 2015.

companii-folosesc-social-media-2021-eurostat-2.jpg



Rețelele de socializare, cele mai folosite instrumente de social media



Oficiul European pentru Statistică mai arată că rețelele de socializare (Facebook, LinkedIn, ș.a.) sunt mai populare decât orice alt tip de social media. Astfel, circa 56% dintre companiile din blocul comunitar utilizează reţelele de socializare pentru a crea o legătură cu clienții prin crearea de profile, schimb de experiențe, exprimarea de opinii, schimb de informații şi, cel mai important, pentru a crea comunități de persoane cu interese comune în jurul mărcilor companiilor.



O treime dintre români sunt în rețelele de socializare



În privința cetățenilor europeni, datele arată că 57% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-74 de ani au accesat rețelele sociale în 2020 în ultimele 3 luni anterioare sondajului, o creștere cu 3 puncte procentuale față de 2019. Rata de participare la rețelele sociale a UE a crescut constant de la începutul colectarea datelor (36% în 2011).



Participarea la rețelele sociale include activități precum crearea unui profil de utilizator, postarea de mesaje sau alte contribuții la rețelele sociale. Cea mai ridicată rată de participare se înregistrează în Danemarca (85%), urmată de Belgia (79%), Cipru (78%), Finlanda (75%) și Ungaria (74%). România are o rată de 65%, iar cele mai scăzute procente e înregistrează Italia (48%) și Germania (54%).

participare-retele-sociale-ue-2020-eurostat.jpg



Ce sume a alocat UE cercetării în 2023?
hashtagEuropa joi, 12 decembrie 2024

Ce sume a alocat UE cercetării în 2023?

Uniunea Europeană a alocat în 2023 suma de 381,4 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare (R&D), ceea ce reprezintă o creștere de...

Ce sume a alocat UE cercetării în 2023?
Sursa foto: pixabay.com
hashtagEuropa luni, 09 decembrie 2024

Eurobarometru: Încredere în UE, în ciuda valului extremist

  Cu toate că partidele de extremă-dreapta au câștigat o bună parte din voturile alegătorilor din mai multe state UE, printre care și...

Eurobarometru: Încredere în UE, în ciuda valului extremist
Importurile și exporturile de jucării ale UE
hashtagEuropa sâmbătă, 07 decembrie 2024

Importurile și exporturile de jucării ale UE

Sezonul sărbătorilor de iarnă s-a deschis pe 6 decembrie, însă Crăciunul va aduce cele mai mari vânzări de jucării pe tot continentul....

Importurile și exporturile de jucării ale UE
Foto: Solen Feyissa / unsplash.com
hashtagEuropa miercuri, 04 decembrie 2024

Platforma TikTok, acuzată de dezinformare

România a cerut Comisiei Europene, după primul tur al alegerilor prezidențiale, să lanseze o investigaţie oficială asupra platformei TikTok,...

Platforma TikTok, acuzată de dezinformare
hashtagEuropa vineri, 29 noiembrie 2024

PE nu recunoaște rezultatul alegerilor din Georgia

Parlamentul European (PE) a adoptat joi o rezoluție prin care condamnă alegerile parlamentare desfășurate pe 26 octombrie în Georgia, țară...

PE nu recunoaște rezultatul alegerilor din Georgia
hashtagEuropa marți, 26 noiembrie 2024

Portul Constanța, a doua creștere din UE

În 2023, portul Constanța a avut a doua cea mai mare creștere procentuală din Uniunea Europeană în ceea ce privește volumul de marfă...

Portul Constanța, a doua creștere din UE
hashtagEuropa sâmbătă, 23 noiembrie 2024

UE, aproape de un acord cu China pentru importul de vehicule electrice

Uniunea Europeană şi China ar putea ajunge la un acord privind importurile de autovehicule electrice. Anunțul a venit sâmbătă din partea Bernd...

UE, aproape de un acord cu China pentru importul de vehicule electrice
hashtagEuropa marți, 19 noiembrie 2024

Producția de lapte a UE, în creștere

  Uniunea Europeană a produs o cantitate estimată de 160,8 milioane de tone de lapte crud anul trecut. Producția a fost cu 800.000 de tone...

Producția de lapte a UE, în creștere

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company