Generația Z. Tinerii și media
Rețelele sociale, dar și canalele de entertainment, cum sunt Tik Tok sau Youtube, au devenit principalele surse la care apelează tinerii, în detrimentul mediilor clasice (ziarul, radioul, televiziunea), în care, spun ei, nu se mai regăsesc.
Monica Neacșu, 16.12.2022, 16:43
Informația circulă, în zilele noastre, cu o viteză amețitoare și tot ceea ce vrem să aflăm, din cele mai diverse domenii, este acum doar la un click distanță. Iar tinerii din Generația Z sunt cei care par să dețină controlul absolut în aflarea informațiilor din cele mai noi canale de comunicare.
Rețelele sociale, dar și canalele de entertainment, cum sunt Tik Tok sau Youtube, au devenit principalele surse la care apelează tinerii, în detrimentul mediilor clasice (ziarul, radioul, televiziunea), în care, spun ei, nu se mai regăsesc. Poate pentru că nu sunt atât de accesibile, poate pentru că nu sunt la fel de atractive sau poate pentru că vocea Generației Z nu se face suficient auzită în aceste mijloace de comunicare în masă tradiționale.
Totuși, pericole sunt la tot pasul în mediul online, de la fake news până la manipulare și propagandă. Iar pentru a reuși să cerni informația, este nevoie de educație și cultură, pentru că modele sunt peste tot, trebuie doar să știi și să înțelegi cum să alegi.
Despre relația Generației Z cu media am stat de vorbă cu Radu Simion, student în anul I la Facultatea de Drept a Universității București, cu europarlamentarul Dacian Cioloș, dar și cu Adrian Sandu, profesor de Științe Sociale la Colegiul Național ”Andrei Șaguna” din Brașov.