Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Comunicarea politică cu Generația Z în contextul alegerilor

Cum pot fi convinși tinerii să meargă la vot? Cum ar trebui să comunice politicienii cu tinerii în contextul alegerilor?

Comunicarea politică cu Generația Z în contextul alegerilor
Comunicarea politică cu Generația Z în contextul alegerilor

, 06.06.2024, 10:36

65% dintre tinerii din România declară că sunt pregătiți să marcheze pe buletinul de vot o opțiune diferită de cea anterioară. În acest context, studiul realizat de IRES, “Tinerii din România în anul 2024“, arată că tinerii nu sunt apatici, ci mai degrabă dezamăgiți și în căutarea alternativelor. Tinerii își reclamă rolul într-o societate în care se simt marginalizați, iar prin votul lor, ei caută nu doar să influențeze politica, ci și să-și afirme existența.

Conform Autorității Electorale Permanente, pe listele electorale din România se află 4.594.321 de votanți cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani (tineri). La ultimele alegeri parlamentare, organizate în decembrie 2020, doar 25,46% dintre tineri s-au prezentat la urne. Prezența scăzută la vot a tinerilor este un fenomen, având în vedere că în 2024 vor avea loc în țara noastră toate tipurile de alegeri: europarlamentare, locale, parlamentare și prezidențiale, pentru prima dată în ultimii 20 de ani. Alegerile din 2024 vor afecta generații întregi, iar tinerii de astăzi sunt cei care vor resimți efectele deciziilor luate în acest an. Sunt concluziile studiului sociologic „Tinerii din România în anul 2024“, lansat în luna martie 2024 de către inițiativa Tinerii Votează și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES.

Cum pot fi convinși tinerii să meargă la vot? Cum ar trebui să comunice politicienii cu tinerii în contextul alegerilor? Răspund reprezentanți ai Generației Z și Alina Bârgăoanu, Decan Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA.

Cred că scurt pe doi e un principiu pe care ar trebui să meargă toți candidații, toate instituțiile, pentru că, în 2024, secolul 21, mai ales pe zona noastră de tineret, cu siguranță partea asta formală, limbajul de lemn și toate tacticile folosite mai demult acum nu mai au eficiență. Să mergi pe stradă și să oferi mălai, făină, nu mai prinde. Suntem în alte timpuri, trăim alt prezent față de ce a fost, de exemplu, pe vremea părinților noștri. Și atunci cred că toată lumea ar trebui să se plieze pe partea de social media, pe platformele pe care activăm noi și să spun scurt, sincer și onest ce își doresc, ce obiective au, care e strategia lor. Pentru că și noi, ca tineri, avem o educație media formată, o educație civică și putem să observăm când candidații citesc un script sau dacă vorbesc din suflet, dacă au elaborat ei respectivele agende electorale. Putem să vedem diferența între ce fac ei sau ce face o echipă întreagă în spatele lor”.  (Ioana Butaru, 18 ani, clasa a XII-a)

RadioRomaniaInternational · Comunicarea politică cu Generația Z în contextul alegerilor
Podcast Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE (foto A9_D_Busquets_-_Shutterstock)
GenZ Podcast marți, 24 decembrie 2024

Generația Z: În ce măsură diferă așteptările tinerilor cu privire la UE față de așteptările generațiilor anterioare?

Dacă în primul episod dedicat diferențelor generaționale în percepția cu privire la UE în țara noastră am avut în vedere membrii aceleiași...

Generația Z: În ce măsură diferă așteptările tinerilor cu privire la UE față de așteptările generațiilor anterioare?
Podcast Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE (foto A9_D_Busquets_-_Shutterstock)
GenZ Podcast vineri, 29 noiembrie 2024

Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE

Atitudinile față de UE sunt în schimbare, pe măsură ce dreapta se manifestă tot mai mult împotriva puterii de la Bruxelles, dar mulți tineri...

Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE
Podcast Generația Z și obiceiurile de consum (foto Yuri A_Shutterstock)
GenZ Podcast joi, 21 noiembrie 2024

Generația Z și obiceiurile de consum

Potrivit companiei de tendințe de piață, Exploding Topics, puterea de cumpărare globală a Gen Z este de 450 de miliarde USD, iar această cifră...

Generația Z și obiceiurile de consum
podcast Educația sexuală și dreptul la avort (foto Larisa Rudenko Shutterstock)
GenZ Podcast joi, 31 octombrie 2024

Generația Z. Educația sexuală și dreptul la avort

În luna aprilie a acestui an, Comisia Europeană a înregistrat Inițiativa cetățenească europeană My Voice, My Choice: Pentru avorturi sigure...

Generația Z. Educația sexuală și dreptul la avort
GenZ Podcast vineri, 25 octombrie 2024

Generația Z și obiceiurile alimentare

Există, fără dubii, obiceiuri alimentare specifice fiecărei generațíi, care sunt o combinație de tradiții familiale, modă de gașcă și...

Generația Z și obiceiurile alimentare
GenZ Podcast luni, 30 septembrie 2024

Generaţia Z şi raportarea la ideea de spiritualitate

La momentul Recensământului din 2011, România era a patra țară din lume ca număr de ortodocși: 18.750.000 de credincioși, adică 7,2% din...

Generaţia Z şi raportarea la ideea de spiritualitate
GenZ Podcast sâmbătă, 21 septembrie 2024

Generația Z și nevoia de programe de internship

O cercetare Eurostat din luna august arată că România se numără printre ţările membre cu cei mai mulţi şomeri în rândul proaspeţilor...

Generația Z și nevoia de programe de internship
GenZ Podcast vineri, 31 mai 2024

Generația Z: Au devenit schimbările climatice mai mult sau mai puțin o prioritate?

Încălzirea globală și sustenabilitatea sunt considerate probleme ale generațiilor tinere, care vor trebui să înfrunte o lume în care efectele...

Generația Z: Au devenit schimbările climatice mai mult sau mai puțin o prioritate?

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company