Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Linia feroviara transalpina Lyon -Torino

Un tunel de 57 de km, sub Alpi, va face legătura între Franța și Italia. Mai lung decat cel de sub canalul Mânecii, acesta va lega orașele Lyon și Torino.

Linia feroviara transalpina Lyon -Torino
Linia feroviara transalpina Lyon -Torino

, 14.08.2018, 11:04

Un tunel de 57 de km, sub Alpi, va face legătura între Franța și Italia. Mai lung decat cel de sub canalul Mânecii, acesta va lega orașele Lyon și Torino. Proiectul, care are trei componente (franceza, europeana si italiana) a generat critici din partea organizațiilor ecologiste. În final, el va contribui la conectarea în rețea a 5000 km de linii feroviare existente între marile orase europene, dar si conectarea a 250 de milioane de europeni. Transalpina Lyon-Torino va însemna și circa 40 de milioane de tone de marfă cărate in plus pe an, dar si peste 5 milioane de calatori transportati, pe an, la viteze de peste 200 km/h. Valoarea totala estimata a proiectului a depășit 26 miliarde de euro. Franța și Italia își împart 60% din investitii, restul fiind finanțare a UE. Trenul de mare viteză va reduce durata unei calatorii între Lyon și Torino de la 3 ore și 45 de minute la doar 1 ora si 45 de minute.



Recent, președintele Parlamentului European, Antonio Tajani a fost în sud-estul Franței, unde a vizitat șantierul de construcții. El a afirmat că va lupta ca acest proiect de infrastructură să fie realizat pentru că beneficiile sunt importante. Antonio Tajani : Europa a făcut deja investiţii, repet, personal, în 2008, când eram vicepreşedinte al Comisiei Europene, am semnat un contract de finanţare pentru lucrări transfrontaliere în valoare de aproximativ 700 de milioane de euro. Italia trebuie să îşi îndeplinească obligaţiile, Franţa trebuie să şi le îndeplinească pe ale sale pentru ca proiectul să înregistreze progrese. Politicile care nu susţin dezvoltarea infrastructurii dăunează în egală măsură Italiei, Franţei şi Europei. Când îţi iei un angajament, îl respecţi, cu atât mai mult când vorbim despre un angajament care generează locuri de muncă, reduce emisiile de dioxid de carbon cu 20%, diminuează riscurile pentru cetăţenii care călătoresc între Italia şi Franţa. Numărul autocamioanelor de mare tonaj pentru transportul internațional de mărfuri se va micşora, dar şi riscurile pentru călători. Aminitiți-vă de accidentul rutier din Bologna. Avem nevoie de o infrastructură mai modernă, mai competitivă şi de o alternativă la transportul rutier, care e transportul feroviar.



Deși cea mai mare parte a tunelului se află pe teritoriul Franței și lucrările sunt aproape terminate aici, în Italia sunt probleme. Guvernul de la Roma este divizat în legătură cu acest proiect, deoarece Mişcarea Cinci Stele (M5S, antisistem) cere oprirea acestuia, în timp ce Liga (extrema-dreaptă) a lui Matteo Salvini pledează pentru continuarea lui. Vicepremierul italian Luigi Di Maio, şeful Mişcării Cinci Stele, afirmă că problema liniei feroviare Lyon-Torino va fi rediscutată în întregime, în timp ce Matteo Salvini spune că trebuie făcută o analiză a costurilor şi a beneficiilor. În context, președintele Parlamentului European a apreciat că speră ca Executivul italian să aibă curajul să meargă mai departe cu acest proiect. Dacă nu continuă, se vor pierde bani, oportunități de angajare și Italia s-ar izola de restul Europei, deși are nevoie de infrastructură pentru a fi mai competitivă, a mai spus Antonio Tajani.



Summit UE-Ucraina
Europa noastră miercuri, 10 iulie 2019

Summit UE-Ucraina

În cadrul unui recent summit care a avut loc la Kiev, UE si-a reafirmat sprijinul său pentru independența, suveranitatea și integritatea...

Summit UE-Ucraina
CE renunţă la sancționarea Italiei din cauza deficitului bugetar
Europa noastră marți, 09 iulie 2019

CE renunţă la sancționarea Italiei din cauza deficitului bugetar

De teama sanctiunilor europene, Guvernul Italiei a anunţat reducerea ţintei deficitului bugetar la 2,04% din PIB, de la nivelul de...

CE renunţă la sancționarea Italiei din cauza deficitului bugetar
Strategia UE pe termen lung pentru reducerea gazelor cu efect de seră
Europa noastră luni, 08 iulie 2019

Strategia UE pe termen lung pentru reducerea gazelor cu efect de seră

Comisia Europeană îşi doreşte o Europă neutră din punct de vedere climatic până în...

Strategia UE pe termen lung pentru reducerea gazelor cu efect de seră
Universităţi pentru Spaţiul european al educaţiei
Europa noastră vineri, 05 iulie 2019

Universităţi pentru Spaţiul european al educaţiei

Comisia Europeană a anunțat instituțiile de învățământ superior din întreaga Europă care vor face parte din primele alianțe ale...

Universităţi pentru Spaţiul european al educaţiei
Europa noastră joi, 04 iulie 2019

Acorduri comerciale și de investiții UE – Vietnam

UE și Vietnam au semnat, recent, la Hanoi, Acordul de Comerț Liber (ACL) și Acordul privind Protecția Investițiilor...

Acorduri comerciale și de investiții UE – Vietnam
Europa noastră miercuri, 03 iulie 2019

Consiliul de mediu – Măsuri privind reutilizarea apei pentru irigaţii agricole

UE ia noi măsuri pentru reducerea riscului unei penurii a apei necesare pentru irigarea...

Consiliul de mediu – Măsuri privind reutilizarea apei pentru irigaţii agricole
Europa noastră marți, 02 iulie 2019

Proiectul TRANSGREEN

Proiectul TRANSGREEN, coordonat de organizaţia de mediu WWF România, a fost tema conferinţei europene de la Bucureşti desfăşurată la...

Proiectul TRANSGREEN
Europa noastră luni, 01 iulie 2019

Legea privind securitatea cibernetică intră în vigoare

Securitatea cibernetică este o prioritate pe agenda Comisiei Europene. Jean-Claude Juncker a enunţat, încă din 2017, nevoia blocului comunitar de...

Legea privind securitatea cibernetică intră în vigoare

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company