Perspectiva alegerilor europarlamentare de anul viitor a mobilizat Comisia Europeană în direcţia unei mai bune promovări a instituţiilor europene şi ideilor europene în rândul tinerilor.
Ana-Maria Cononovici, 10.08.2018, 13:30
Perspectiva alegerilor europarlamentare de anul
viitor a mobilizat Comisia Europeană în direcţia unei mai bune promovări a
instituţiilor europene şi ideilor europene în rândul tinerilor. Astfel a apărut
Campania #EuandME, care se adresează cu precădere tinerilor și se derulează în
cele 28 de state membre pe o perioadă de 18 luni. Ea include producția și
difuzarea, în special pe rețelele sociale, a unor filme de scurt-metraj
realizate de cineaști cunoscuți la nivel european, organizarea unui concurs
pentru tineri regizori, precum și evenimente organizate în toate statele
membre.
Cea mai recentă activitate din cadrul campaniei, a
fost prezenţa la Cluj, la Festivalul Untold. Ştefan Turcu, purtătorul de cuvânt
al Reprezentanţei Comisiei Europene la Bucureşti, ne-a relatat: Campania #EuandME a ajuns şi la Cluj la Festivalul Untold sau, cum îi
spunem noi, caravana EU&Me,
pornind de la datele pe care le-am obţinut în urma unui Eurobarometru. Şi anume
că 60% dintre europenii cu vârste între 16 şi 35 de ani nu se consideră prea
bine informaţi în ceea ce priveşte UE. Prin campania #EuandME, UE vrea să
rectifice această situaţie, mai ales că anul viitor vor avea loc în luna mai
alegerile europarlamentare, iar pentru prima oară foarte mulţi cetăţeni
europeni vor avea ocazia să voteze. UE şi Comisia Europeană încurajează foarte
mult tinerii să-şi descopere pasiunile şi nu doar atât, vrem să arătăm modul în
care UE le potenţează. Fie că vorbim despre durabilitate, despre deschiderea
unei afaceri, despre a-ţi urma visul într-o carieră, avem o multitudine de
programe şi proiecte prin care putem să-I sprijinim pe tineri şi Campania #EuandME
fix acest lucru îşi doreşte: să venim în sprijinul lor, să le arătăm tuturor că
suntem prietenii lor, că suntem deschişi şi că ne interesează foarte mult
punctul lor de vedere.
O tombolă în
urma căreia este desemnat un câştigător ce primeşte o excursie gratuită în două
capitale Europene, la alegere, a fost surpriza pregătită pentru tinerii ce s-au
oprit la standul de campanie organizat în cadrul Festivalului Untold. Aflăm mai
multe de la Ştefan Turcu, purtătorul de cuvânt al Reprezentanţei Comisiei Europene
la Bucureşti, care a fost prezent la stand: La Festivalul Untold
am avut parte de o surpriză foarte plăcută: am stat de vorbă cu mii de tineri
care au trecut pe la standul nostru şi am descoperit că aceştia cunosc destul
de bine UE, au repere în privinţa instituţiilor europene, Comisia, Parlamentul,
Consiliul şi chiar mulţi dintre ei au auzit că începând cu luna ianuarie şi
până în iunie anul viitor România va deţine preşedinţia Consiliului UE.
Şi campania
continuă, după cum ne-a spus Ştefan Turcu: Ca planuri de viitor vrem să vă
spunem că vom continua această campanie, avem multe alte surprize. Este chiar o
competiţie pe care o vom lansa şi prin care vom sprijini câţiva regizori tineri
europeni, astfel încât în urma acestei competiţii vor fi acordate 5 granturi în
valoare de 7500 de euro pentru ca ei să-şi finanţeze primul scurt-metraj.
În România,
Campania #EuandME a început în luna iunie a acestui an.