2019, anul celor 3 D în UE
Rezultatele sondajelor recente indică existența unei opinii din ce în ce mai favorabile față de UE, ceea ce este benefic, în contextul în care în perioada 23-26 mai 2019, sute de milioane de cetățeni vor alege un nou Parlament European.
Ana-Maria Cononovici, 19.02.2019, 09:36
Rezultatele sondajelor recente indică existența unei opinii din ce în
ce mai favorabile față de UE, ceea ce este benefic, în contextul în care în
perioada 23-26 mai 2019, sute de milioane de cetățeni vor alege un nou
Parlament European.
Este un an în care se preconizează că economia europeană va crește pentru
al șaptelea an consecutiv, previziunile vizând toate statele membre. Se
estimează că ritmul global de creștere va fi moderat în comparație cu
nivelurile ridicate din ultimii ani, iar viitorul este marcat de un grad
ridicat de incertitudine.
Cu toate acestea, la mijlocul săptămânii trecute, purtătorul de cuvânt al Comisiei
Europene, Margaritis Schinas, afirma: Am decis cu toţii că 2019 va fi anul
celor 3 D în UE, destinaţie (n.r. tradus din delivery), democraţie şi destin.
Acesta reprezintă D-ul referitor la destinaţie, ce este în plină dezvoltare. Avem
acorduri importante, precum acela privind comerţul maritim şi certificarea
produselor, precum acela referitor la vehiculele nepoluante. Mai avem acordul
cu privire la încurajarea studiilor ştiinţifice privind siguranţa alimentară,
în finanţarea terorismului, în directiva gaz Nordstream 2, în privinţa
greutăţilor şi dimensiunilor admisibile pentru vehiculele de mare tonaj. Tot
aici intră şi propunerea de azi a unui program de pensii paneuropean. Aşa că
felicitări Comisiei, echipei noastre şi tuturor celorlalte instituţii, pentru
trasarea acestei destinaţii.
De asemenea, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Margaritis
Schinas, a menţionat faptul că Fondul european pentru investiţii strategice va
furniza pentru planul Juncker aproximativ 14 miliarde de euro pentru susţinerea
activităţilor de cercetare-dezvoltare şi a precizat: De asemenea,
cetăţenii oraşului Bucureşti, vor ajunge în partea de nord a oraşului mult mai
uşor, în viitorul apropiat, graţie unei sume importante alocate din Fondul de
coeziune, în valoare de 518 milioane de euro. Această importantă contribuţie UE
pentru finanţarea Metroului bucureştean va fi investită în construirea
secţiunii noii linii 6, ce urmează să ajungă şi până la aeroportul internaţional
Otopeni.
Proiectul Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo) a fost
inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură
Mare. Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6
kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează
să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă
Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara
de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi
stații de metrou subterane, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri
de metrou, fiecare cu câte șase vagoane. Lucrările sunt programate să înceapă
în a doua parte a acestui an.