Sistemul de navigaţie Galileo s-a mărit cu patru noi sateliţi
Sistemul de navigaţie Galileo s-a mărit cu patru noi sateliţi şi numără 26 în total. Proiect emblematic al Comisiei Europene, sistemul de navigaţie Galileo încearcă să ofere autonomie Europei faţă de sistemele de geolocalizare americane
Arina Petrovici-Matei, 13.08.2018, 13:26
Sistemul de navigaţie Galileo s-a mărit cu patru noi sateliţi şi numără 26 în total. Proiect emblematic al Comisiei Europene, sistemul de navigaţie Galileo încearcă să ofere autonomie Europei faţă de sistemele de geolocalizare americane.
Cei patru noi sateliţi de navigaţie Galileo, lansaţi la bordul unei rachete Ariane 5, de la baza Kourou din Guyana Franceză, au fost plasaţi pe orbită. Astfel, sistemul de geolocalizare european cuprinde acum 26 de sateliţi, dintre care 22 sunt operaţionali. Aflat sub control civil, acest proiect ambiţios european, ale cărui servicii au început în 2016, oferă o localizare cu o precizie de ordinul metrilor şi este interoperabil cu sistemele similare american (GPS) şi rus (Glonass). Sistemul complet, prevăzut să fie operaţional în 2021, va cuprinde 30 de sateliţi, dintre care 24 operaţionali, iar şase de rezervă.
Acest sistem de navigaţie este util transporturilor maritime, feroviare, aeriene, terestre, operaţiunilor de intervenţie şi de salvare, în agricultură sau în prospecţiunea petrolieră – a subliniat vicepreşedintele Comisiei Europene şi comisar însărcinat cu Uniunea energetică, Maros Sevcovic: Spaţiul chiar contează. Ce se întâmplă acolo sus are impact asupra vieţii noastre pe Terra. În multe domenii, depindem de tehnologia, datele şi serviciile pe care le primim din spaţiu. Imaginaţi-vă doar operaţiunile de salvare, ceasurile inteligente, navigaţia avioanelor. De fapt, Galileo furnizează coordonate de spaţiu şi timp pentru aproximativ 400 de milioane de utilizatori. Consumatorii europeni ar trebui să ştie că instrumentele lor mobile sunt conforme cu sistemul Galileo, iar în curând, ar putea deveni chiar dependente de acesta. Cei care şofează ar trebui să ştie că maşinile lor sunt echipate cu un sistem de salvare Galileo, numit eCall. De fapt, cu o precizie-record de 20 de centimetri, pe care o estimăm în 2020, Galileo va fi cel mai exact sistem de navigaţie prin satelit din lume. Acest lucru va avea un impact uriaş asupra automobilele autonome conectate, care vor constitui o altă schimbare majoră nu doar în domeniul transporturilor, ci şi la scară socială. Aşadar, după cum puteţi observa, spaţiul nu este ultima frontieră, după cum auzeam în pelicula Star Trek, ci devine o nouă frontieră economică, în măsura în care aduce o modernizare profundă sectorului economic – a mai spus comisarul Sefcovic.
Iar Paul Verhoef, directorul programului de navigaţie din cadrul Agenţiei, a precizat că următorii 12 sateliţi Galileo, aparţinând celui de-al treilea lot şi aflaţi în pregătire, vor fi sateliţii de urgenţă şi cei care vor înlocui primele dispozitive lansate în 2011.