Planurile UE și SUA de renunțare la vehiculele pe bază de motorină și benzină
Uniunea Europeană și Statele Unite și-au făcut publice în această vară planurile de renunțare la autovehiculele pe bază de motorină și benzină în încercarea de a combate schimbările climatice. Pentru industria auto va fi o adevărată revoluție.
Mihaela Mihai, 02.09.2021, 09:20
Trebuie să luăm măsuri în privința transportului, este declarația făcută în vară de vicepreședintele executivului comunitar, Frans Timmermans, la prezentarea planului de reducerea la zero a emisiilor de dioxid de carbon pentru autovehiculele noi din Uniunea Europeană. Ar trebui să se întâmple acest lucru începând cu anul 2035, dată de la care va fi interzisă vânzarea de automobile noi pe bază de benzină şi motorină.
Viitorul ar urma să aparțină, așadar, mașinii electrice, iar pentru ca posesorii unor astfel de vehicule să aibă unde să le încarce, statele membre trebuie să ia măsuri: la fiecare 60 kilometri de autostradă să amplaseze stații de alimentare, iar din 150 în 150 de kilometri puncte de încărcare cu hidrogen.
Grupurile de protecția mediului au salutat imediat planul Bruxelles-ului, considerându-l drept un punct de cotitură al strategiei care va duce la orașe mai puțin poluate.
Așa cum era de așteptat există și oponenți, care cred că mașinile electrice sunt mult mai scumpe decât cele convenționale, au o autonomie mai mică și că mulți muncitori din industrie își vor pierde locul de muncă.
France Presse remarcă și faptul că industria auto este deja sub presiune. normele stabilite prin directive anterioare o obligă să reducă substanțial până în 2027emisiile mașinilor noi pe benzină și diesel și sunt voci care atrag atenția asupra costurilor necesare pentru a implementa noi soluții tehnice, costuri ce se vor regăsi în prețul final.
Nimic din ce am propus astăzi nu va fi ușor de pus în practică, va fi al naibii de greu. Știu acest lucru. Dar trebuie să luăm măsuri, este responsabilitarea noastră.
Planul trebuie aprobat de statele membre și de Parlamentul European, iar negocierile se anunță a fi dificile, cu multe obiecții ridicate de statele unde activează constructori auto mari, cum ar fi Germania, Franța, Spania și Italia.
Tranziția nu va fi ușoară însă nici peste ocean, unde președintele american, Joe Biden, a făcut și el în această vară un pas spre îndeplinirea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Liderul de la Casa Albă a semnat un decret care prevede ca jumătate din toate vehicule noi vândute în 2030 să fie electrice. Obiective, aşadar, mai puţin ambiţioase decât cele asumate de Comisia Europeană.
Vreau ca lumea să știe că am căzut cu toții de acord. Suntem într-un moment de cotitură și trebuie să salvăm planeta.Sunt argumentele aduse de liderul de la Casa Albă. Decretul semnat de Joe Biden lasă loc pe piață mașinilor hibride. Nu același lucru se va întâmpla în Uniunea Europeană, potrivit propunerilor făcute de Comisie.