Euro 7: CE propune un nou standard de reducere a poluării aerului de către autovehiculele noi
Comisia a propus noile standarde Euro 7, pentru a reduce emisiile poluante de la vehicule și pentru a îmbunătăți calitatea aerului.
Laurențiu Văduva, 15.11.2022, 10:38
Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului din orașe. Prin noile standarde Euro 7 ne vom asigura că mașinile, camionetele, camioanele și autobuzele vor fi mult mai verzi decât până acum, atât prin micşorarea capacităţii de poluare, cât şi prin multiplicarea numărului de substanţe poluante care vor fi luate în considerare. De exemplu, propunerea Comisiei reglementează atât emisiile de la țevile de eșapament, cât şi cele de la frâne și anvelope. Ştiaţi că şi vehiculele electrice cu baterie provoacă poluare de la frâne și microplasticele din anvelope?
Regulile Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile consumatorilor.
Iată câteva din noile cerințe care vor fi introduse de standardele Euro 7:
– în primul rând, vor fi reguli comune ale limitelor de emisie pentru toate tipurile de autovehicule; nu va mai conta ce combustibil folosiţi sau ce tehnologie are vehiculul ;
– testele de emisii pe şosea vor reflecta mai bine gama de condiții pe care le pot experimenta vehiculele în Europa, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte tipice navetelor zilnice;
– vor fi modificate limitele pentru emisiile de poluanți – pentru camioane și autobuze acestea vor fi înăsprite, în timp ce în cazul maşinilor mici şi camionetelor, cele mai mici limite existente se vor aplica indiferent de combustibilul folosit. Sunt stabilite, de asemenea, limite de emisii pentru poluanții nereglementaţi până acum, precum protoxidul de azot de la vehiculele grele ;
– pentru prima dată la nivel mondial, standardele Euro 7 vor trece dincolo de reglementarea emisiilor din conductele de eșapament și vor stabili limite pentru emisiile de particule de la frâne și cele de microplastic din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.
– normele Euro 7 dublează cerinţele fostului standard Euro 6 în ceea ce priveşte perioada de conformitate a vehiculelor. Conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule vor atinge 200.000 de kilometri și împlinesc 10 ani. Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane ;
– va fi reglementată durabilitatea bateriilor instalate în mașini pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice ;
– nu în ultimul rând, emisiile vor putea fi controlate de autorități mai uşor, pentru că vehiculele vor fi dotate cu senzori care vor măsura nivelurile de poluare pe toată durata de viață a unui vehicul.
Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.