Consiliul a adoptat un regulament privind siguranța generală a autovehiculelor
Producătorii de maşini au la dispoziţie doi ani şi jumătate pentru a-şi echipa cu sisteme avansate de siguranţă automobilele pe care doresc să le introducă pe piaţa din Uniunea Europeană.
Gabriela Mitrovici, 12.11.2019, 11:57
Producătorii de maşini au la dispoziţie doi ani şi jumătate pentru a-şi echipa cu sisteme avansate de siguranţă automobilele pe care doresc să le introducă pe piaţa din Uniunea Europeană.
Începând de la jumătatea anului 2022, toate autovehiculele noi introduse pe piața Uniunii Europene vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate de siguranță. În urma unui acord convenit cu Parlamentul European în luna martie, Consiliul a adoptat, săptămâna trecută, un regulament privind siguranța generală a autovehiculelor și protecția ocupanților vehiculelor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, în încercarea de a reduce semnificativ numărul victimelor accidentelor rutiere.
Aceste norme noi vor ajuta la reducerea semnificativă a numărului de decese și răniri grave pe drumurile din Uniune. De asemenea, ele vor spori competitivitatea producătorilor europeni de autovehicule pe piața mondială.
Timo Harakka, ministrul finlandez al ocupării forței de muncă, a subliniat că noul regulament dă un nou impuls acțiunilor Uniunii în domeniul siguranței rutiere. Pentru prima dată, acesta abordează preocupările specifice ale utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii.
Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, camionetele și vehiculele sportive utilitare) vor trebui să fie echipate cu mai multe elemente de siguranță, între care sisteme de asistenţă pentru controlul vitezei; sisteme de avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto sau semnale pentru frânare de urgență.
Pentru autoturisme și camionete vor fi necesare măsuri avansate suplimentare de siguranță, între care sisteme avansate de frânare de urgență şi de menținere a benzii de circulație; precum şi zone extinse de protecție a capului în cazul unui impact.
În plus, camioanele și autobuzele vor trebui să fie proiectate și construite în așa fel încât unghiurile moarte din jurul vehiculului să fie reduse în mod semnificativ. De asemenea, ele vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate capabile să detecteze pietonii și bicicliștii situați în imediata apropiere a vehiculului.
Regulamentul, care intră în vigoare peste 30 de luni, face parte din al treilea pachet Europa în mișcare al Comisiei, lansat în mai 2018. Pachetul urmărește să asigure o tranziție lină către un sistem de mobilitate sigur, curat și automatizat.