Comisia suspectează Microsoft că furnizează servicii digitale care ar putea manipula opinia publică
În contextul super-anului electoral 2024, Comisia Europeană obligă compania Microsoft să furnizeze informații cu privire la riscurile inteligenței artificiale în mediul online. Este vorba despre crearea unor imagini sau conţinut falsificat, care ar putea să influenţeze inclusiv alegerile europarlamentare.
Luminița Voinea, 22.05.2024, 09:20
Comisia Europeană își intensifică acțiunile de asigurare a respectării legislației împotriva Microsoft. Practic, Comisia are suspiciuni potrivit cărora compania Microsoft furnizează servicii digitale care ar putea manipula opinia publică şi solicită informaţii suplimentare în legătură cu aplicaţiile companiei. Este vorba despre faptul că aceste aplicaţii ar putea fi utilizate inclusiv pentru a influenţa alegerile europarlamentare, programate între 6 si 9 iunie.
Astfel, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, Comisia Europeană solicită date şi documente interne ale companiei pentru a vedea dacă aceste aplicaţii, care includ programe de inteligenţă artificială, ar putea fi utilizate pentru a manipula opinia publică.
Potrivit Comisiei Europene, prin intermediul motorului de căutare Bing, compania Microsoft dă posibilitatea utilizării programelor de inteligenţă artificială pentru crearea de conținut sau imagini falsificate. Acestea se pot răspândi foarte repede în mediul online, iar utilizatorii nu pot identifica acest conţinut ca atare.
Aceleaşi programe ar putea fi utilizate pentru a genera conţinut care să influenţeze inclusiv alegerile europarlamentare, punând în pericol integritatea proceselor electorale, în contextul apropierii alegerilor pentru Parlamentul European.
Până acum, Comisia nu a primit răspuns nici la cererea sa de informații din 14 martie, așa că acum compania Microsoft este somată să prezinte informaţiile cerute până pe 27 mai, deci înaintea alegerilor europene.
În cazul în care Bing nu răspunde în termenul stabilit, Comisia poate impune amenzi de până la 1% din venitul anual total sau din cifra de afaceri anuală la nivel mondial a furnizorului, precum și penalități de până la 5% din venitul zilnic mediu sau din cifra de afaceri anuală a companiei Microsoft.
Instituțiile europene au pornit în ultimele luni verificări legate de modul în care cele mai cunoscute platforme de social media – Facebook, Instagram, TikTok și X (fosta Twitter) – combat discursul urii, manipularea și publicitatea înșelătoare.