Comisia solicită Temu și Shein informații cu privire la respectarea Regulamentului privind serviciile digitale
Platformele de comerţ electronic Temu şi Shein trebuie să trimită, până la sfârşitul săptămânii viitoare, Comisiei Europene lămuriri legate de măsurile adoptate pentru respectarea Regulamentului privind serviciile digitale.
Gabriela Mitrovici, 02.07.2024, 10:06
Autoritățile de reglementare în domeniul tehnologiei din Uniunea Europeană au cerut companiilor de comerț online Temu și Shein, fondate în China, să furnizeze până la 12 iulie detalii cu privire la modul în care respectă normele comunitare privind conținutul online, în urma plângerilor formulate de organismele de protecție a consumatorilor.
Cele două companii trebuie să ofere mai multe informații referitoare la măsurile pe care le-au luat pentru respectarea obligațiilor prevăzute de Regulamentul privind serviciile digitale privind așa-numitul „mecanism de notificare și de acțiune” (care le permite utilizatorilor să notifice produsele ilegale), interfețele online – care ar trebui să fie concepute în așa fel încât să nu inducă în eroare sau să manipuleze utilizatorii prin intermediul elementelor de design manipulator.
De asemenea, Comisia doreşte mai multe detalii cu privire la modul în care companiile protejează minorii, transparența sistemelor lor de recomandare, trasabilitatea comercianților și conformitatea.
Pe baza evaluării răspunsurilor, Comisia va aprecia care sunt etapele următoare, între care s-ar putea afla chiar inițierea procedurii de infringement, dacă va fi cazul.
Pentru încălcarea regulamentului, Comisia poate impune amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală a unei companii.
În urma desemnării lor drept platforme online foarte mari, Temu și Shein fac obiectul supravegherii de către Comisie, inclusiv în ceea ce privește obligațiile generale prevăzute de Regulamentul pentru servicii digitale, care a intrat în vigoare la 17 februarie 2024. Cele două platforme au la dispoziție patru luni de la desemnare pentru a respecta normele mai stricte prevăzute de regulament, în special obligația de a evalua și de a atenua în mod corespunzător orice riscuri sistemice care decurg din serviciile lor, precum distribuirea de produse nesigure și contrafăcute.