9 milioane de euro pentru conținut media online destinat tinerilor europeni
Comisia Europeană acordă fonduri nerambursabile jurnalismului transfrontalier. Bugetul pentru noua cerere de propuneri se ridică la 9 milioane de euro, iar banii vor fi acordaţi parteneriatelor care creează conţinut media online destinat tinerilor.
Gabriela Mitrovici, 14.07.2022, 08:14
Pentru al treilea an consecutiv, Comisia va susţine producţia de conţinut online zilnic, de încredere, care provoacă la gândire şi dezbatere aducând în atenţie probleme actuale din întreaga Uniune.
După două cereri de propuneri pilot în 2020 și 2021, anul acesta – declarat Anul European al Tineretului – apelul de proiecte beneficiază de un buget mult mai mare – 9 milioane de euro – crescând în mod semnificativ sprijinul pe care UE îl acordă jurnalismului transfrontalier și sunt solicitate propuneri din partea unor consorții care să reunească minimum cinci organizații din cel puțin cinci state membre.
Apelul urmărește să aducă Uniunea Europeană mai aproape de tineri, să-i încurajeze să devină cetățeni activi și să îi conecteze peste granițe. Obiectivul acestei acțiuni este de a crește disponibilitatea informațiilor online, în diferite limbi, despre subiecte europene care îi afectează pe tinerii din UE, prezentate în formate captivante și prin mai multe puncte de vedere. Proiectele ar trebui să caute să genereze discuții și să organizeze evenimente pentru tineri. Acordurile de grant vor include o carte de independență pentru a se asigura că beneficiarii sunt liberi din punct de vedere editorial și operează fără nicio interferență politică.
Platformele trebuie să aibă conţinut zilnic, de încredere, construit prin procese editoriale inovatoare, care să le ofere tinerilor posibilitatea de a compara perspective din întreaga Europă, să-i implice printr-un conținut atractiv, din perspective multiple, în diferite limbi europene, precum și să crească participarea democratică a tinerilor din diferite grupe sociale, lingvistice și de vârstă. Solicitanţii trebuie să se asigure că au un plan puternic de promovare, pentru a ajunge la cât mai mulţi tineri. Trebuie să aibă, de asemenea, canale proprii de distribuţie, site-uri parteneri, bloguri şi reţele de socializare.
Comisia se așteaptă să finanțeze 3 sau 4 propuneri, cu un grant maxim stabilit la 3,5 milioane EUR. Rata maximă de cofinanțare este de 80% din costurile eligibile. Proiectele ar trebui să înceapă prin martie/aprilie 2023 şi să dureze aproximativ 18 luni.