Nivel scăzut de securitate și lipsa locurilor de parcare pentru șoferii de camioane
Ca urmare a implementării Pachetului de Mobilitate a apărut o lipsă a locurilor de parcare în zonele de odihnă pentru șoferii de camioane și de asemenea există un nivel scăzut de securitate în parcări.
Robina Cornaciu, 05.12.2023, 09:39
Condițiile
dezastruoase pe care trebuie să le suporte șoferii de camioane sunt o
consecința directă a Pachetului de Mobilitate, care, între altele, a introdus
obligația întoarcerii camionului acasă, sunt de părere mai mulți
europarlamentari.
Noile reguli din
Pachetul de Mobilitate, nu au adus
beneficiile scontate companiilor de transport din vestul UE, și în plus au
crescut cantitatea de emisii de CO2 a declarat în plenul Parlamentului European, Marian Jean Marinescu, europralamentar. Europarlamentarul român a pledat pentru reguli clare, care să poată determina
și posibilitatea de a declanșa procedura
de infringement împotriva unui stat membru în cazul în care regulile sunt
încălcate.
Este un subiect extrem de complicat și important. Este și o
consecință a pachetului mobilitate, votată în condiții destul de, să spunem,
controversate în Parlament. Acel pachet de mobilitate a adus probleme pentru
sector pentru că a introdus celebra prevedere de întoarcere a camionului acasă,
plus reguli de cabotaj și a introdus în același timp obligația de a avea timpul
de odihnă nu în cabină, ci în hotel.
E adevărat că s-au introdus atunci și
reguli pentru parcări, însă consecințele sunt cu totul altele în realitate. În
primul rând, primele două n-au determinat o îmbunătățire a situației
companiilor din vest, ci mai degrabă s-a văzut că a fost o măsură de
protecționism pentru statele din vest și bineînțeles că a crescut cantitatea de
emisii, pentru că să duci un camion acasă la opt săptămâni, asta înseamnă
foarte multă emisie. A doua consecință legată
de timpii de odihnă este implementarea acestei prevederi foarte diferit în
statele membre. Sunt companii care suportă consecințe grave, cu amenzi foarte
mari, diferite de la stat la stat. Unele aplică, altele nu aplică acest sistem.
Deci, toată această problemă a creat mari probleme pentru companiile de
transport și în același timp, pentru tot sectorul. Cred că ar trebui să existe
reguli foarte clare care să poată determina și posibilitatea de infringement
pentru ca aceste parcări să existe sau până nu există parcările special
securizate, să nu se aplice amenzi.