Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Cum se poate relansa industria auto europeană după pandemie?

Relansarea industriei auto europene după pandemia noului coronavirus necesită eforturi serioase.

Cum se poate relansa industria auto europeană după pandemie?
Cum se poate relansa industria auto europeană după pandemie?

, 23.07.2020, 12:12

Sectorul auto european se confruntă,
în aceste zile, cu o serioasă criză, iar mii de locuri de muncă sunt în pericol
pe întregul continent. Analizăm această situație cu eurodeputatul Vlad-Marius
Botoș, din grupul Renew Europe, care
și-a petrecut aproape întreaga carieră profesională în domeniul auto. Am vrut
să aflăm dacă această situație de criză a fost generată doar de pandemia noului
coronavirus sau au existat și alte elemente. Vlad-Marius Botoș:

Din
păcate, industria auto s-a confruntat cu probleme înainte de această pandemie
și s-a putut vedea în vânzările de autoturisme noi, dar și în ceea ce privește
producția lor. Era pe o pantă descendentă din cauza trecerii de la modelele de
ardere pe benzină, pe motorină, pe gaz la cele hibrid și electrice. Adică noi
trăim acum un moment revoluționar în industria auto și toată industria, mai
ales în Uniunea Europeană, care împinge foarte puternic din spate, să trecem la
o perioadă a decarbonificării și să împingem spre aceste modele electrice.
Pandemia, în schimb, a făcut această pantă să fie și mai abruptă. Sectorul se
confruntă cu mari probleme, chiar se vorbește de concedieri masive, din păcate,
la constructorii auto din Spania, din Germania… Este o perioadă destul de
delicată, pe care această industrie n-a mai trăit-o din perioada 2008 – 2009.


Vlad-Marius
Botoș consideră că soluția este trecerea treptată la autovehicule verzi:

Sectorul auto trebuie să facă acest pas, pentru că odată cu acest
Green Deal noi am trasat deja acest țel de a avea o Europă fără carbon până în
2050. Sectorul auto vrea să facă acest pas și, concret, în primul rând va fi
ajutat cu fonduri pentru inovare. Vor fi ajutați cetățenii cu sume pentru
achiziționarea acestor mașini electrice și hibrid. Practic, se vor pompa bani
în economie pentru a exista o relansare.


Cât privește industria auto din România,
eurodeputatul Vlad-Marius Botoș are planuri ambițioase:

Este un
proiect de suflet al meu acela de a încerca să aducem un nou constructor auto
în România pe lângă cei care sunt, pe lângă Dacia Renault, pe lângă Ford. Mi-aș
dori să reușim să atragem un nou constructor și chiar am avut discuții în acest
sens. De ce cred că ar fi foarte benefic pentru economia românească să avem un
constructor auto? Pentru că noi avem această industrie de subansamble auto, de
obiecte care intră în mașină, de la volane la centuri, cablaje, becuri, trape,
diferite lucruri… Însă plusvaloarea unei mașini este, până la urmă, motorul
și ansamblul acestei mașini.

Eu îmi doresc să avem în România locuri de muncă
bine plătite și locuri de muncă durabile. Un constructor auto când vine și
investește și construiește o fabrică, o gândește pe cel puțin 20 – 25 de ani.
Nu face doar acele trei mii, patru mii de locuri de muncă din fabrică, ci
crează o industrie orizontală care poate să ajungă până la 10 – 12 mii de
locuri de muncă. Până la sfârșitul mandatului îmi pun mari ambiții. Din păcate,
această pandemie a încetinit planurile investitorilor în a se dezvolta. Au fost
discuții, sunt discuții cu două concerne mari germane să investească și să
construiască o fabrică. Mai este și o discuție cu producătorul american de
mașini electrice Tesla, care și el se gândește. Am avut discuții în acest sens,
însă sunt discuții mai mult de tatonare.



RadioRomaniaInternational · Alo, Bruxelles? 23.07.2020
Roxana Mînzatu (Foto: ©European Union, 2025 Source: EC - Audiovisual Service Photographer: Xavier Lejeune)
Alo, Bruxelles? marți, 01 aprilie 2025

Cum sprijină Europa sectorul medical

România este printre cele mai afectate state, având una dintre cele mai mari rate de emigrare ale medicilor. În ultimii ani, peste 15 mii de...

Cum sprijină Europa sectorul medical
Magnus Brunner (FOTO: ©European Union, 2025 - Source: EC - Audiovisual Service Photographer: Valentine Zeler)
Alo, Bruxelles? luni, 31 martie 2025

Comisia propune un nou sistem european comun pentru returnări

Anunțat de președinta Ursula von der Leyen în orientările politice și răspunzând apelului lansat de Consiliul European în octombrie 2024,...

Comisia propune un nou sistem european comun pentru returnări
The EESC President, Oliver Röpke
Alo, Bruxelles? vineri, 28 martie 2025

Premiul Societăţii Civile 2025

Premiul Societăţii Civile de anul acesta şi-a propus să onoreze proiecte non-profit realizate de persoane fizice, organizații ale societății...

Premiul Societăţii Civile 2025
Virgil Daniel Popescu (Photographer: Laurie DIEFFEMBACQ Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? joi, 27 martie 2025

Busola pentru competitivitate

La începutul lunii februarie, Comisia Europeană a lansat inițiativele „Busolei Competitivității” pentru Uniunea Europeană, un plan...

Busola pentru competitivitate
Alo, Bruxelles? miercuri, 26 martie 2025

Provocări și acțiuni pentru dezvoltarea inteligenței artificiale în UE

Uniunea Europeană abordează dezvoltarea inteligenței artificiale printr-o combinație de reglementări, investiții și inițiative strategice...

Provocări și acțiuni pentru dezvoltarea inteligenței artificiale în UE
Alo, Bruxelles? marți, 25 martie 2025

Reducerea decalajelor economice între est și vest în UE

În prezent, în Uniunea Europeană există dezechilibre majore, generate și de capacitate și competitivitate. Țările din Estul Europei au primit...

Reducerea decalajelor economice între est și vest în UE
Alo, Bruxelles? luni, 24 martie 2025

Planurile Comisiei pentru crearea unui sector agricol și agroalimentar prosper în UE

Comisia Europeană și-a prezentat, recent, Viziunea pentru agricultură și alimentație. Este o foaie de parcurs ambițioasă, care pregătește...

Planurile Comisiei pentru crearea unui sector agricol și agroalimentar prosper în UE
Alo, Bruxelles? vineri, 21 martie 2025

75 de ani de la înființarea Premiului Charlemagne

Premiul Internațional Charlemagne al orașului Aachen este cea mai importantă distincție care răsplătește eforturile pentru integrarea...

75 de ani de la înființarea Premiului Charlemagne

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company