Către un mediu online tot mai sigur în UE (AMC-TIKTOK)
Tik Tok este a noua companie care se alătură Codului de conduită al UE, lucru salutat de Comisia Europeană, după cum a detaliat Christian Wigand, purtător de cuvânt.
Ana-Maria Cononovici, 21.10.2020, 10:29
În cursul
lunii septembrie, TikTok, rețea de socializare lansată în China, folosită
pentru a crea videoclipuri scurte de mai multe genuri, şi-a anunţat intenţia de a adera la Codul de
conduită al UE privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din
mediul online.
Christian Wigand, purtător de
cuvânt al Comisiei Europene, a detaliat pentru RRI:
Salutăm decizia
TikTok de a se alătura Codului de conduită al UE, mai concret măsurilor de
prevenire a discursurilor de incitare la ură online. Este a noua companie care
se alătură Codului de conduită, ce a fost lansat în 2016, după Facebook,
Microsoft, Youtube, Instagram şi altele. Este o iniţiativă foarte importantă,
pentru că protejează oamenii împotriva discursurilor de incitare la ură, care
sunt, de asemenea, şi în offline. Regulile ce se aplică offline trebuie
respectate şi online, iar Comisia doreşte ca tot mai multe companii să se
angajeze să o facă.
UE are nevoie de cooperare solidă
pentru a face mediul digital un loc sigur pentru toți. TikTok se alătură astfel
platformelor Facebook, Microsoft, Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat,
Dailymotion și Jeuxvideo.com.
Punerea în aplicare a Codului de
conduită este evaluată printr-un exercițiu regulat de monitorizare înființat în
colaborare cu o rețea de organizații situate în diferite țări ale UE. Folosind
o metodologie convenită de comun acord, aceste organizații testează modul în
care companiile IT implementează angajamentele din Cod. Codul de conduită al UE
oferă un răspuns solid la discursurile de ură ilegale online.
Christian Wigand, purtător de
cuvânt al Comisiei Europene, a adăugat:
Codul de conduită a fost creat în 2016,
iar ideea principală este ca toate companiile să primească notificări, pentru
că online, desigur, lucrurile se mişcă foarte repede. Aşa că angajamentul este
să permiţi monitorizarea conţinutului reflectat, 24 de ore din 24, iar dacă
este discurs de incitare la ură acesta va fi eliminat. Am realizat o serie de
evaluări, în cooperare cu ONG-uri, pe această temă, şi am observat un trend
pozitiv în ultimii ani, de la începutul aplicării Codului, atunci când nu
exista posibilitatea monitorizării conţinutului online 24 de ore, până în
prezent când acest conţinut este monitorizat în permanenţă.
De la
adoptarea sa în 2016, Codul de conduită înregistrează progrese continue: ultima
evaluare arată că, în medie, companiile evaluează acum 90% din conținutul
marcat în termen de 24 de ore și 71% din conținutul considerat discurs de ură
ilegal este eliminat.