Bani europeni pentru promovarea produselor agroalimentare
Comisia Europeană pune la dispoziţia fermierilor europeni bani pentru promovarea produselor agroalimentare, atât în interiorul, cât şi în exteriorul UE.
Corina Cristea, 03.02.2020, 11:18
Fermierii europeni au la dispoziţie în acest an
200,9 milioane de euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor
agroalimentare, inclusiv în interiorul Uniunii Europene. Cei mai mulţi bani,
respectiv 118 milioane de euro, sunt prevăzuţi, însă, pentru campanii de
promovare pe pieţele din afara Uniunii Europene cu un potenţial mare de
creştere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic şi SUA.
Campaniile
selectate ar urma să crească competitivitatea şi consumul de produse
agroalimentare din Uniune, să le majoreze vizibilitatea şi cota de piaţă în
ţările ţintă, spune eurodeputatul Daniel Buda:
Sunt foarte multe sectoare care pot să acceseze
aceste resurse financiare. Este foarte important să se ştie că există o
aplicaţie pe site-ul Comisiei Europene unde asociaţiile pot să facă acest
lucru. Pieţele vizate sunt în principal cele din afara UE, dar şi cele din
interiorul UE. Este foarte important ca asociaţiile de producători, fermieri să
acceseze aceste resurse financiare astfel încât să poată să vorbească despre
calitatea produselor pe care le au în fermele lor. Fermierii din UE vin şi pun
pe piaţă produse cu înaltă valoare biologică, cu înaltă valoare nutritivă
comparativ cu orice alt produs care este adus din afara UE. Şi de aceea îi
îndemn să facă această campanie de publicitate pentru produsele lor, cu atât
mai mult cu cât avem la orizont un tratat ce a fost semnat cu ţările din
Mercosur.
Un tratat care, spun eu, este foarte periculos pentru fermierii din
UE, dar care este un tratat periculos şi pentru consumatorii din UE. Aceasta
deoarece produsele care vin din aceste state sunt produse care nu pot să fie
neapărat verificate din punct de vedere calitativ, sunt ţări care utilizează în
momentul de faţă peste 150 de pesticide care sunt interzise în UE. De aceea,
iată că această campanie de promovare a produselor este absolut necesară şi, în
acelaşi timp, venim cu un suport financiar consistent din partea UE în acest
sens. Evident că discutăm de nişte criterii care trebuie respectate, pentru că
produsele care sunt puse pe piaţă trebuie să aibă anumite standarde de
calitate.
Dar tocmai despre asta este vorba – noi vrem să promovăm calitatea
produselor. Câtă vreme se discută despre calitatea unui produs sigur că el
trebuie să respecte anumite standarde, dar nu sunt standarde care să nu fie
apropiabile fermierilor, ei oricum le respectă din toate punctele de vedere.
Este important să se vorbească despre aceste produse care sunt din interiroul
UE, despre calitatea lor, astfel încât consumatorul să fie conştient că atunci
când consumă un produs din UE are o garanţie de calitate în plus comparativ cu
orice alt produs din afara UE.
Reputaţia
Europei pentru produsele agroalimentare nu are rival la nivel mondial, UE nu
este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de astfel de produse, a
subliniat şi comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan. Printre
sectoarele eligibile se numără lactatele, brânzeturile, uleiurile alimentare,
uleiul de măsline şi vinurile.