Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Bani europeni pentru promovarea produselor agroalimentare

Comisia Europeană pune la dispoziţia fermierilor europeni bani pentru promovarea produselor agroalimentare, atât în interiorul, cât şi în exteriorul UE.

Bani europeni pentru promovarea produselor agroalimentare
Bani europeni pentru promovarea produselor agroalimentare

, 03.02.2020, 11:18

Fermierii europeni au la dispoziţie în acest an
200,9 milioane de euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor
agroalimentare, inclusiv în interiorul Uniunii Europene. Cei mai mulţi bani,
respectiv 118 milioane de euro, sunt prevăzuţi, însă, pentru campanii de
promovare pe pieţele din afara Uniunii Europene cu un potenţial mare de
creştere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic şi SUA.


Campaniile
selectate ar urma să crească competitivitatea şi consumul de produse
agroalimentare din Uniune, să le majoreze vizibilitatea şi cota de piaţă în
ţările ţintă, spune eurodeputatul Daniel Buda:


Sunt foarte multe sectoare care pot să acceseze
aceste resurse financiare. Este foarte important să se ştie că există o
aplicaţie pe site-ul Comisiei Europene unde asociaţiile pot să facă acest
lucru. Pieţele vizate sunt în principal cele din afara UE, dar şi cele din
interiorul UE. Este foarte important ca asociaţiile de producători, fermieri să
acceseze aceste resurse financiare astfel încât să poată să vorbească despre
calitatea produselor pe care le au în fermele lor. Fermierii din UE vin şi pun
pe piaţă produse cu înaltă valoare biologică, cu înaltă valoare nutritivă
comparativ cu orice alt produs care este adus din afara UE. Şi de aceea îi
îndemn să facă această campanie de publicitate pentru produsele lor, cu atât
mai mult cu cât avem la orizont un tratat ce a fost semnat cu ţările din
Mercosur.


Un tratat care, spun eu, este foarte periculos pentru fermierii din
UE, dar care este un tratat periculos şi pentru consumatorii din UE. Aceasta
deoarece produsele care vin din aceste state sunt produse care nu pot să fie
neapărat verificate din punct de vedere calitativ, sunt ţări care utilizează în
momentul de faţă peste 150 de pesticide care sunt interzise în UE. De aceea,
iată că această campanie de promovare a produselor este absolut necesară şi, în
acelaşi timp, venim cu un suport financiar consistent din partea UE în acest
sens. Evident că discutăm de nişte criterii care trebuie respectate, pentru că
produsele care sunt puse pe piaţă trebuie să aibă anumite standarde de
calitate.


Dar tocmai despre asta este vorba – noi vrem să promovăm calitatea
produselor. Câtă vreme se discută despre calitatea unui produs sigur că el
trebuie să respecte anumite standarde, dar nu sunt standarde care să nu fie
apropiabile fermierilor, ei oricum le respectă din toate punctele de vedere.
Este important să se vorbească despre aceste produse care sunt din interiroul
UE, despre calitatea lor, astfel încât consumatorul să fie conştient că atunci
când consumă un produs din UE are o garanţie de calitate în plus comparativ cu
orice alt produs din afara UE.


Reputaţia
Europei pentru produsele agroalimentare nu are rival la nivel mondial, UE nu
este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de astfel de produse, a
subliniat şi comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan. Printre
sectoarele eligibile se numără lactatele, brânzeturile, uleiurile alimentare,
uleiul de măsline şi vinurile.


Kaja Kallas (Photographer: Laurie DIEFFEMBACQ Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? miercuri, 17 decembrie 2025

Raportul anual privind extinderea UE

Comisia Europeană a adoptat Pachetul anual privind extinderea, prezentând o evaluare cuprinzătoare a progreselor realizate de partenerii...

Raportul anual privind extinderea UE
Dan Nica (Photographer: Laurie DIEFFEMBACQ Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? marți, 16 decembrie 2025

Mari discrepanțe între prețurile la energie electrică în Europa

Prețurile energiei electrice pentru gospodăriile din Europa rămân la niveluri de criză, susținute de eșecul guvernelor naționale de a aborda...

Mari discrepanțe între prețurile la energie electrică în Europa
Glenn Micallef (Foto: Photographer: Fred MARVAUX Copyright: © European Union 2025 - Source : EP)
Alo, Bruxelles? luni, 15 decembrie 2025

Comisia lansează o nouă Busolă culturală pentru Europa

Noul cadru prezentat de Comisia Europeană este conceput pentru a modela politica culturală a UE și pentru a asigura rolul central al culturii în...

Comisia lansează o nouă Busolă culturală pentru Europa
Christine Lagarde (foto: Copyright: © European Union 2024 - Source : EP / Photographer: Eric VIDAL)
Alo, Bruxelles? vineri, 12 decembrie 2025

Preocupări financiare legate de ajutorarea Ucrainei

Comisia pentru Afaceri Economice și Monetare (ECON) a Parlamentului European a avut o întâlnire la care a participat și Christine Lagarde,...

Preocupări financiare legate de ajutorarea Ucrainei
Alo, Bruxelles? joi, 11 decembrie 2025

Importanța screeningului în cancerul de sân

Planul european de combatere a cancerului a stabilit prevenția ca prioritate majoră a Comisiei Europene. Pentru a crește gradul de...

Importanța screeningului în cancerul de sân
Alo, Bruxelles? miercuri, 10 decembrie 2025

Lecţii UE învățate din războiul din Ucraina. Protejarea Ţărilor Baltice

Discuţiile privind posibilitatea integrării Ucrainei ca stat membru al UE continuă, iar multe voci susţin necesitatea acestui demers, în ciuda...

Lecţii UE învățate din războiul din Ucraina. Protejarea Ţărilor Baltice
Alo, Bruxelles? marți, 09 decembrie 2025

Bugetul UE pentru 2026 – măsuri concrete pentru o Europă mai sigură

Bugetul UE pentru 2026 vizează măsuri concrete pentru o Europă mai sigură prin investiții în securitate, competitivitate și reziliență,...

Bugetul UE pentru 2026 – măsuri concrete pentru o Europă mai sigură
Alo, Bruxelles? luni, 08 decembrie 2025

Simplificarea normelor digitale ale UE

Datorită noului pachet de măsuri în domeniul digital prezentat de Comisia Europeană, întreprinderile din Europa, de la fabrici la start-upuri,...

Simplificarea normelor digitale ale UE

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company