Guvernul României a adoptat în ședința de vineri, 28 iunie 2024, Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii siguranței rutiere, inițiată de Ministerul Afacerilor Interne.
Campania globală Make a Safety Statement a fost lansată recent la Bruxelles. Desfășurată în peste 1 000 de orașe din zeci de țări, campania încearcă să contribuie la reducerea numărului victimelor accidentelor rutiere.
CE, propuneri de modernizare a normelor privind permisele de conducere, inclusiv introducerea unui permis de conducere digital valabil în întreaga UE, precum și noi dispoziții pentru a facilita aplicarea normelor de circulație la nivel transfrontalier.
Numărul mare de victime de pe șoselele din Uniunea Europeană, așa cum arată rapoartele anuale privitoare la siguranța rutieră, a dus la apariția unui regulament privind aceasta.
România a înregistrat anul trecut cel mai mare număr de morți în accidente rutiere raportat la populație, din Uniunea Europeană.
A fost semnat contractul pentru una dintre cele mai grele porțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești, prima care va trece munții Carpați.
Parlamentul European dorește ca Uniunea Europeană să îndeplinească viziunea zero privind decesele cauzate de accidente rutiere până în 2050.
18. 800 de oameni și-au pierdut viața anul trecut în accidente rutiere produse pe drumurile din Uniunea Europeană.
Conform ultimelor statistici realizate de Uniunea Europeană în 2019, România se află în continuare pe primul loc la numărul de decese cauzate de accidentele rutiere.
Parlamentul European și Comisia Europeană gândesc măsuri pentru reducerea deceselor în accidentele rutiere de pe teritoriul blocului comunitar.
România continuă să ocupe primul loc din UE la rata mortalității în accidente rutiere, însă, anul panedemic a adus o scădere drastică a deceselor pe drumurile europene.
De la an la an, avem tot mai puţine accidente de circulaţie soldate cu pierdeţi de vieţi omeneşti pe teritoriul Uniunii Europene, însă, potrivit datelor preliminare publicate recent de Comisie, aceste progrese par să fi stagnat anul trecut.
Douăsprezece state membre UE își unesc forțele pentru a împărtăși idei pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, ca parte a unui nou proiect finanțat de UE.
Autovehiculele din Uniunea Europeană vor fi dotate cu sisteme de siguranță menite să reducă accidentele rutiere.
Producătorii de maşini au la dispoziţie doi ani şi jumătate pentru a-şi echipa cu sisteme avansate de siguranţă automobilele pe care doresc să le introducă pe piaţa din Uniunea Europeană.