Achiziționarea unui autovehicul electric devine mai costisitoare. Executivul european a introdus pentru automobilele electrice chinezești tarife vamale suplimentare.
Vehiculele cu emisii zero și cerințele lor sunt noi provocări la adresa industriei auto europene. Pe fondul schimbărilor climatice, a creșterii competiției internaționale reprezentate de China și de alte piețe și a decarbonizării, Uniunea Europeană trebuie să opereze schimbări pentru a-și păstra poziția de lider auto.
Piața auto a Uniunii Europene este într-o puternică scădere, în special din cauza vânzărilor foarte reduse de automobile electrice.
Producătorii chinezi vor trebui să achite timp de 4 luni taxe compensatorii provizorii pentru maşinile electrice alimentate cu baterii pe care le exportă în Uniunea Europeană. Comisia a luat decizia pentru că fabricile beneficiau de subvenţii neloiale.
Mașinile ecologice vor ajunge, anul acesta, în România, la o cotă de piaţă de 29%, potrivit estimărilor.
Vehiculele electrice sunt tot mai populare în Uniunea Europeană. În 2021, numărul acestor mașini a crescut cu 76 la sută, în comparație cu 2020, arată date ale statisticii comunitare.
După luni de negocieri, statele membre ale UE au convenit ca termen-limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon.
Programele Rabla Plus şi Rabla Clasic destinate înnoirii parcului auto românesc se reiau pe 24 martie, cu un buget de 1,5 miliarde de lei. Totodată, se va lansa un nou program - Rabla Local.
2022 a fost un an foarte bun pentru mașinile electrice. A fost pentru prima oară când în întreaga Uniune Europeană au fost vândute peste un milion de astfel de vehicule.
Epoca mașinilor cu motoare pe bază de benzină și motorină se apropie de sfârșit în UE. Miniștrii mediului din țările membre au aprobat planul executivului comunitar de a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon în cazul vehiculelor noi din 2035.
România a primit undă verde pentru punerea în practică a Planului Național de Redresare și Reziliență.
Uniunea Europeană și Statele Unite și-au făcut publice în această vară planurile de renunțare la autovehiculele pe bază de motorină și benzină în încercarea de a combate schimbările climatice. Pentru industria auto va fi o adevărată revoluție.
Comisia Europeană a lansat strategia pentru un transport mai verde cu ținte ambițioase în privința emisiilor, dar și a deceselor din trafic.
Relansarea industriei auto europene după pandemia noului coronavirus necesită eforturi serioase.
Polonia va construi o fabrică modernă de producere a bateriilor pentru mașinile electrice, cu fonduri de la Banca Europeană de Investiții.