MApN avertizează repetat asupra unor dezinformări în mediul online, în special pe TikTok.
Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Toni Greblă, a anunţat joi că instituţia a cerut platformelor principale de social media - TikTok, Facebook şi Instagram - să verifice dacă există fluxuri de comunicare intensă în contextul campaniei electorale şi, în cazul depistării unor indicii de manipulare prin "ferme de troli," să ia măsurile necesare şi să informeze Autoritatea, conform Agerpres.
În contextul super-anului electoral 2024, Comisia Europeană obligă compania Microsoft să furnizeze informații cu privire la riscurile inteligenței artificiale în mediul online. Este vorba despre crearea unor imagini sau conţinut falsificat, care ar putea să influenţeze inclusiv alegerile europarlamentare.
Regulamentul privind serviciile digitale (DSA) este primul regulament în domeniul digital din lume care face ca întreprinderile digitale din întreaga UE să fie răspunzătoare pentru conținutul postat pe platformele lor.
Ascultaţi aici emisiunea Dosarele istoriei din 22.02.2022.
Conținuturile lor îmbracă forma știrilor, informațiile pe care le conțin nu sunt, însă, în totalitate sau chiar deloc adevărate.
Dincolo de performanța de a bulversa mapamondul, cel mai recent coronavirus joacă și alte roluri importante, unul dintre acestea fiind acela că testează societatea și vulnerabilitatea acesteia la fake news.
Ziua Mondială a Libertăţii Presei, marcată în fiecare an pe 3 mai, este un bun pretext pentru o analiză a situaţiei jurnalismului de pretutindeni, inclusiv din România.