Vehiculele cu emisii zero și cerințele lor sunt noi provocări la adresa industriei auto europene. Pe fondul schimbărilor climatice, a creșterii competiției internaționale reprezentate de China și de alte piețe și a decarbonizării, Uniunea Europeană trebuie să opereze schimbări pentru a-și păstra poziția de lider auto.
Lipsa materiilor prime, concurența acerbă și costurile mari încetinesc planul UE de a deveni un mare jucător mondial în industria bateriilor, iar obiectivele privind neutralitatea emisiilor pot fi afectate.
Statele UE au ajuns la un acord privind interzicerea de la vânzare a automobilelor alimentate cu benzină sau motorină începând cu 2035.
2022 a fost un an foarte bun pentru mașinile electrice. A fost pentru prima oară când în întreaga Uniune Europeană au fost vândute peste un milion de astfel de vehicule.
Uniunea Europeană se pregăteşte să spună adio maşinilor cu motoare pe bază de benzină sau motorină. Un nou pas în acest sens a fost făcut prin acordul la care au ajuns recent negociatorii statelor membre şi cei ai legislativului comunitar.
Noul regulament al Uniunii Europene privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor ar putea contribui la restabilirea credibilității industriei auto europene, crede eurodeputatul Vlad-Marius Botoș.
În România, industria auto, este unul dintre cele mai bune sectoare ale economiei. În prezent 13 la sută din Produsul Intern Brut al ţării este asigurat de acest domeniu.
Izbucnit în Statele Unite, scandalul Volkswagen afectează şi Europa.