În România, informaţiile legate de sănătatea femeii şi de combaterea violenţei domestice ajung cu greu la cele directe interesate. O dovadă în acest sens sunt şi statisticile privitoare la efectele lipsei de informaţii.
Într-o perioadă în care spiritul civic din România ia amploare și trece printr-un reviriment accentuat mai ales în anii din urmă, nu se putea ca activismul feminin să rămână în urmă.
Femeile sunt în continuare subreprezentate în domeniile tehnologia informaţiei şi mass-media, deşi în ultimii ani, s-au înregistrat progrese în acest sens, arată statisticile UE.
Egalitatea salarială dintre bărbaţi şi femei pentru aceeaşi muncă prestată reprezintă încă, de mulţi ani de zile, un deziderat pentru Uniunea Europeană.
25 noiembrie este Ziua internaţională pentru eliminarea violenţei împotriva femeilor. Un studiu al Agenţiei Europene pentru Drepturi Fundamentale arată că trei din zece românce sunt victime ale unor agresiuni fizice, verbale sau psihice.
În doar câteva zile, nu mai puţin de trei finaliste ale unor alegeri prezidenţiale au fost înfrânte la urne.
Comisia Europeană urmează să publice la sfârşitul anului noua strategie europeană împotriva traficului de persoane. Romania şi Spania cooperează în acest domeniu, afirmă ambasadorul României la Madrid, Gabriela Dancău.
Imposibil de suportat, violenţa domestică este la fel de dificil de descris, chiar şi atunci când eşti doar un martor pasager sau un terapeut implicat în recuperarea victimelor
Fie că-şi susţineau soţii, fraţii sau taţii implicaţi în mişcările de rezistenţă, fie că transmiteau mesaje către lumea liberă din Occident, multe dintre cazurile de femei deţinute în închisorile comuniste au rămas necunoscute.
În UE, femeile din România sunt cele mai dornice să-şi deschidă propriile afaceri.
Parlamentul de la Bucureşti a adoptat un proiect de lege privind egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi.
Odată cu venirea verii, când atmosfera te îmbie la plimbări şi ziua e destul de lungă ca să poţi face asta pe îndelete, oraşul începe şi el să-şi etaleze mai bine comorile ascunse.
În urmă cu doi ani, în 2011, debuta proiectul ALTFEM. O campanie pentru schimbarea imaginii femeii în societate.
Satul românesc, unde trăieşte în continuare aproape 45% din populaţia României, deţine încă multă forţă de muncă nevalorificată suficient, atât în beneficiul propriu, cât şi al economiei.