Factorii de decizie responsabili de politicile publice și reprezentanții instituțiilor de învățământ consideră investițiile în educația digitală ca o prioritate pe termen lung pentru comunitatea europeană, fapt demonstrat de experiența ultimului an.
Raportul votat în Parlamentul european privitor la educația digitală definește mai clar conceptele acesteia. Instrumentele, metodele și resursele sunt cele mai importante elemente ale ei.
Planul de acțiune al Uniunii Europene pentru educația digitală este prevăzut pentru perioada 2021-2027.
Implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență presupune elaborarea unor strategii vizionare și impunerea unor măsuri concrete în special pentru zona tranziției digitale și verzi.
Parlamentul European vrea să joace un rol activ în fundamentarea viitoarelor politici europene în materie de educaţie digitală. Vine cu detalii eurodeputatul Victor Negrescu.
Comisia Europeană a lansat în august o nouă versiune a SELFIE, un instrument care ajută şcolile să valorifice tehnologiile digitale pentru predare şi învăţare, în contextul pandemiei de COVID 19.
În contextul pandemiei care, în cursul perioadei de izolare, a lăsat elevi şi chiar profesori în afara procesului educaţional, Parlamentul European se pregăteşte să propună o strategie privind educaţia digitală.
În UE, SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) va fi pus la dispoziția a peste 76 de milioane de elevi și cadre didactice în 250 de mii de școli pe bază de voluntariat.
Comisia Europeană a făcut, săptămâna trecută, un pas important spre crearea unui Spațiu european al educației până în 2025, găzduind la Bruxelles, primul summit al educaţiei. La dezbateri au participat peste 500 de delegaţi din statele membre ale Uniunii
CE a făcut o serie de recomandări statelor membre pentru îmbunătățirea sistemelor de educație și formare, astfel încât să-i ajute pe cetățeni să-și dezvolte competențele, mai ales digitale.