Timp de așteptare crescut pentru pasagerii aerieni fără certificat digital
Timpul de aşteptare la Aeroportul Otopeni pentru cei intră în ţară şi nu au certificatul digital poate fi şi de 40 de minute.
România Internațional, 19.07.2021, 23:21
Timpul de aşteptare în aeroport pentru cei care intră în ţară şi nu au certificatul digital poate fi şi de 40 de minute, potrvit directorului general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Cosmin Peşteşan: “Timpul se poate ridica şi la 40 de minute în anumite intervale de vârf, recomandarea noastră fiind ca persoanele vaccinate să aibă paşaportul verde, iar cei nevaccinaţi să vină cu formularele necesare completate.”
El a precizat că pasagerii care au paşaportul digital au la dispoziţie culoare verzi, culoare speciale, astfel încât timpii de aşteptare în aeroport pentru aceştia, după aterizare, se reduc foarte mult.
“Creându-se aceste culoare, timpul de aşteptare la intrarea în ţară se reduce foarte mult pentru cei care au aceste certificate digitale. Cei care nu le au sau nu sunt vaccinaţi rămân în aceeaşi paradigmă: stau la coadă, completează formulare, aşteaptă decizia medicului DSP, după care intră în frontieră. (…) Foarte multă lume care nu foloseşte acel certificat nu ştie nici de formularul DSP, deşi companiile aeriene le transmit când fac check-in-ul. Ei vin fără formular, stau la coadă, se întorc, completează, deci e un mic haos. Ar putea scurta, asta a fost şi încurajarea noastră şi recomandarea: să avem certificat cei vaccinaţi, cei care nu au certificat să vină cu formularele completate”, a explicat Peşteşan.
Deşi Marea Britanie eliberează şi ea un certificat digital, acesta nu este eligibil pentru culoarul verde, iar persoanele care deţin un astfel de document trebuie să treacă prin toate formalităţile impuse de autorităţile române. Șeful CNAB a precizat că procedurile nu au fost impuse de conducere aereportulu, ci de legislația în vigoare a României.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache, este de părere că principala problemă a traficului în ultimele luni de zile este faptul că fiecare ţară a avut alte cerinţe la intrarea pe teritoriul acesteia.
Pentru fiecare ţară în parte trebuie să ne interesăm foarte bine când plecăm acolo, mai ales dacă luăm cu noi şi copiii. De exemplu, în unele ţări este suficient să ai acest certificat digital. În altele nu este suficient, trebuie să ai şi un test rapid sau un test PCR. Sunt ţări care cer şi test PCR şi test rapid, deci la fiecare dintre ele trebuie să verificăm foarte atent ce ni se cere, cu atât mai mult cu cât în unele ţări copiii sunt scutiţi, dar vârsta de la care copiii sunt scutiţi de aceste teste diferă. De asemenea, la întoarcerea în ţară, ştim că se modifică permanent listele galbene, listele roşii şi asta înseamnă că o ţară care azi este pe o listă mâine poate fi pe cealaltă, aşa că recomandarea fermă din partea noastră este să avem certificatul digital european, pentru că acesta este recunoscut la intrarea în ţară şi ne permite accesul pe fluxul rapid, pe fluxul verde, chiar dacă venim dintr-o ţară roşie. Bineînţeles, el trebuie să menţioneze faptul că suntem vaccinaţi, respectiv că îndeplinim toate condiţiile necesare să intrăm în ţară; nu este suficient să ai un certificat digital dacă, de exemplu, vii dintr-o ţară roşie şi nu ai şi vaccinul, pentru că oricum trebuie să intri în carantină, a precizat Iordache.
Totodată, Iordache a atras atenţia asupra faptului că pentru multe ţări nu se mai poate face check-in online, iar acest lucru duce la aglomeraţie la ghişeele de check-in.
Acest lucru implică faptul că toţi pasagerii pe cursa respectivă trebuie să treacă pe la check-in. Suntem în directă şi permanentă legătură cu agenţii de handling care fac operaţiunea de check-in, pentru a ne coordona cu ei şi a ne asigura că deschid suficiente ghişee de check-in, că au personal suficient pentru aceste ghişee şi că aceste întârzieri nu conduc şi la întârzierea curselor aviatice, în condiţiile în care toţi pasagerii trebuie să ajungă la porţile de îmbarcare, a adăugat purtătorul de cuvânt al CNAB.
Sursa: Agerpres