Program prelungit la serviciul eliberare pașapoarte
Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Lucian BODE, a dispus măsuri pentru evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre care și dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul
România Internațional, 09.03.2022, 18:00
Încă
de la primele semnale de creștere a volumului solicitărilor de pașapoarte,
Ministrul Afacerilor Interne, Nicolae Lucian BODE, a dispus măsuri pentru
evitarea supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare, printre
care și dispunerea prelungirii programului de lucru cu publicul, precum
și suplimentarea, până la capacitatea maximă, a stațiilor de preluare a
cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de pașapoarte.
Deși
termenul legal de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de 15 zile
lucrătoare, documentul se eliberează în două zile lucrătoare.
În
vederea reducerii timpului de răspuns, împreună cu instituțiile prefectului, se
va lua măsura desfășurării activității de lucru cu publicul și în weekend.
În
prezent, în vederea personalizării pașapoartelor simple electronice, programul
de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor
Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.
Pentru
a asigura eliberarea pașapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă
măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la
structurile de pașapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-09.03.2022
au fost relocate 3.713 cereri de la SPCP al mun. București, Constanța, Iași și
Suceava către SPCP Argeș, Buzău, Bistrița-Năsăud, Călărași, Caraș-Severin,
Covasna, Gorj, Harghita, Ialomița, Olt, Mehedinți, Mureș, Teleorman și
Vrancea).
În
20 de județe, unde s-a înregistrat un număr semnificativ de cereri a fost
prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puțin două ore.
În
data de 08.03.2022, termenul mediu, la nivel național, de eliberare a
pașaportului simplu electronic a fost de 2 zile lucrătoare (totuși la unele
județe precum CJ, CT, TM, VS termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din
momentul înregistrării cererilor și până la intrarea pașapoartelor simple
electronice în gestiunea structurilor de pașapoarte).
Precizăm
faptul că, în data de 08.03.2022, s-au efectuat 48.593 de programări, pentru un
număr de 85.197 de persoane, iar în data de 09.03.2022 până la orele 12:00 au
fost efectuate 14.370 de programări pentru un număr de 25.259 de persoane (în
scopul prezentării la ghișeu în următoarele de 90 de zile).
Reamintim
că cetățenii se pot înscrie pe platforma de programare online și în alte județe
care au locuri disponibile pentru intervalul dorit.
Direcția
Generală de Pașapoarte a delegat 20 de polițiști pentru sprijinirea activității
Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte din municipiul București.
Au
fost trimiși, zilnic, specialiști din cadrul Biroului Coordonare Metodologică
și Serviciul Control pentru sprijinirea activității și fluidizarea afluxului de
cetățeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte București și
Ilfov din Mall Park Lake.