AEP: Reguli noi pentru transparența campaniei electorale
AEP propune un set de reguli noi care ar urma să asigure transparența campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din luna mai, inclusiv în mediul online.

Mariana Chiriță, 16.02.2025, 16:09
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) propune un set de reguli noi care ar urma să asigure transparența campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din luna mai, inclusiv în mediul online.
Informațiile privind identitatea candidatului și sursa fondurilor folosite pentru promovarea lui trebuie incluse în materialele electorale. Sunt reglementate inclusiv materiale difuzate pe rețelele sociale care fac publicitate unui candidat, direct sau indirect.
Măsurile propuse țin cont de legislația în vigoare, dar și de observațiile formulate de reprezentanții organizațiilor neguvernamentale cu activitate relevantă în domeniul electoral și ai partidelor parlamentare, în cadrul unor consultări organizate inclusiv săptămâna trecută, potrivit AEP.
Actorii politici trebuie să prezinte, împreună cu fiecare material publicitar, identitatea candidatului sau a formațiunii politice în numele căreia este distribuie. O indicație clară că este vorba de o reclamă electorală și că sumele cheltuite pentru pregătirea și promovarea materialului provin exclusiv din sursele permise de lege, precizează AEP.
Trebuie semnalat dacă acest material publicitar a făcut obiectul tehnicilor de vizare a unui public țintă și prezentat codul unic de identificare al mandatarului financiar înregistrat la AEP.Informațiile vor fi redactate într-un limbaj accesibil publicului și plasate la vedere.
Sunt prevăzute amenzi între 15.000 și 50.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor.