Jurnal românesc
Criza îi alungă pe italieni, dar şi pe imigranţii străini care se întorc acasă sau aleg alte ţări – scrie cotidianul italian La Repubblica. „De la începutul crizei s-a dublat numărul persoanelor care pleacă din Italia, un sfert dintre ei fiind străinii care părăsesc Peninsula pentru a se întoarce în patrie, sau îşi continuă parcursul migrator în altă parte. În ceea ce-i priveşte pe noii imigranţi italieni, 70.000 în anul 2012, aceştia fug în primul rând din regiunile din nordul Italiei” – notează publicaţia. În perioada cuprinsă între 2007 şi 2012, ţara în care s-a înregistrat cea mai mare creştere a fluxului migrator din Italia a fost România (+213,8%), urmată de China (+177,7%) şi de Franţa (125,5%).
Roxana Vasile, 18.02.2014, 12:18
Criza îi alungă pe italieni, dar şi pe imigranţii străini care se întorc acasă sau aleg alte ţări – scrie cotidianul italian La Repubblica. „De la începutul crizei s-a dublat numărul persoanelor care pleacă din Italia, un sfert dintre ei fiind străinii care părăsesc Peninsula pentru a se întoarce în patrie, sau îşi continuă parcursul migrator în altă parte. În ceea ce-i priveşte pe noii imigranţi italieni, 70.000 în anul 2012, aceştia fug în primul rând din regiunile din nordul Italiei” – notează publicaţia. În perioada cuprinsă între 2007 şi 2012, ţara în care s-a înregistrat cea mai mare creştere a fluxului migrator din Italia a fost România (+213,8%), urmată de China (+177,7%) şi de Franţa (125,5%).
Din 2017, compania Ford şi-ar putea muta parţial producţia pentru marca Fiesta în România. Potrivit informaţiilor publicate de cotidianul german Bild, citate de Radio România Actualităţi, după ce filialele europene au înregistrat pierderi de 1,2 miliarde de euro numai anul trecut, un nou model de afacere ar presupune mutarea unei părţi a producţiei la Craiova. Angajaţii fabricii din Koln au posturile garantate până în 2017, însă după aceea, aproximativ 1.000 dintre aceştia ar putea fi concediaţi, iar colegii din România ar putea să preia restul producţiei Ford Fiesta. Mutarea producţiei ar fi motivată în principal de costuri, întrucât cheltuielile pentru salarii şi energie sunt semnificativ mai mici decât în Germania.
România se numără printre statele membre ale Uniunii Europene cel mai puţin dependente de importurile de energie. Pentru a-şi asigura consumul intern, ea importă energie în proporţie de 22,7%. Potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistică, Eurostat, ţara noastră este devansată doar de Estonia şi Danemarca. Aceasta din urmă este de altfel, singura ţară din Uniune exportator net de energie în 2012. La polul opus, cea mai mare dependenţă energetică o au Malta, Luxemburg şi Cipru. Totodată, începând din 2006, consumul de energie a scăzut în 24 de state membre, inclusiv la noi în România.
30 de kilograme de cocaină cu o valoare de piaţă de 3 de milioane de euro au fost confiscate de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT). Drogurile au fost descoperite săptămâna trecută în urma unor percheziţii domiciliare în Constanţa. Potrivit unui comunicat al DIICOT, un cetăţean libanez şi unul francez de origine kuweitiană au intrat în posesia drogurilor, care au fost introduse în ţară prin portul Constanţa. Cei doi au încercat vineri, prin intermediul unor persoane încă neidentificate, să scoată din ţară cele 30 de kg de cocaină, tot prin portul Constanţa, moment în care au fost prinşi.
Ministerul de Externe de la Bucureşti a informat, luni, că circulaţia pe autostrăzile şi drumurile din Slovenia este îngreunată din cauza căderilor de zăpadă şi de ploaie îngheţată. De asemenea, până pe 17 aprilie şi în perioada 5-16 mai, pe autostrada A2-E61, traficul prin tunelul Karavanke, care face legătura cu Austria, este obstrucţionat din cauza unor lucrări rutiere şi se circulă pe un singur sens. În perioada 17 februarie – 17 aprilie, între orele 23,00-4,30, tunelul este închis pentru toate vehiculele, traficul fiind deviat. MAE recomandă celor care doresc să tranziteze Slovenia să se informeze din timp asupra situaţiei traficului rutier şi a restricţiilor existente precum şi asupra alertelor meteorologice emise în ţările învecinate.