Jurnal românesc – 29.02.2016
În România a intrat în vigoare Ordonanţa 9/2016, care obligă toate magazinele să schimbe, la cererea clientului, un produs cumpărat, în termen de 15 zile de la notificare. Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele”, prevede ordonanţa. Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire”, mai scrie în actul normativ citat. Acesta amendează legea 449/2003, privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora.
Daniela Budu, 29.02.2016, 12:34
În România a intrat în vigoare Ordonanţa 9/2016, care obligă toate magazinele să schimbe, la cererea clientului, un produs cumpărat, în termen de 15 zile de la notificare. Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele”, prevede ordonanţa. Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire”, mai scrie în actul normativ citat. Acesta amendează legea 449/2003, privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora.
Ministrul delegat pentru relaţiile cu românii de pretutindeni, Dan Stoenescu, a avut vineri, în Germania, întrevederi cu Herta Daniel – preşedintele Federaţiei Saşilor Transilvăneni şi cu Peter-Dietmar Leber – preşedintele Asociaţiei Şvabilor Bănăţeni din Germania, ocazie cu care a reiterat faptul că minoritatea germană din România şi comunităţile româneşti din Germania sunt un liant valoros între cele două state. Dan Stoenescu le-a mulţumit celor doi interlocutori pentru sprijinul acordat românilor şi etnicilor germani originari din România stabiliţi în Germania. Oficialul i-a reasigurat de întreaga susţinere şi deschidere a autorităţilor statului român, în contextul relaţiilor bilaterale intense şi dinamice dintre România şi Germania, subliniind importanţa cooperării economice între cele două ţări. Stoenescu a reconfirmat sprijinul pe care statul român îl acordă etnicilor germani în păstrarea şi afirmarea identităţii, precum şi în asumarea unui rol cât mai activ în cadrul societăţii.
O misiune a Fondului Monetar Internaţional este aşteptată la Bucureşti în perioada 2 – 15 martie, pentru evaluarea anuală a economiei româneşti. Misiunea, condusă de noul şef al FMI pentru România, Reza Baqir, va avea întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor centrale, ai partidelor politice, cu sindicate, asociaţii de business, cu reprezentanţi ai mediului academic şi ai sistemului bancar. Evaluarea economiei, în baza Articolului IV din Statutul FMI este un exerciţiu de supraveghere obligatoriu pentru toate statele membre. După examinarea situaţiei naţionale, sunt formulate recomandări generale referitoare la politicile monetare, financiare şi economice de urmat pentru asigurarea stabilităţii şi a unei evoluţii pozitive a economiei. În prezent, România nu are în derulare un acord cu Fondul Monetar Internaţional.
Numărul conturilor de Facebook deţinute de utilizatorii din România a ajuns, în prezent, la 8,4 milioane, din care 1,9 milioane consemnate în Bucureşti, arată datele contorizate de portalul Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua de socializare. Cei mai mulţi deţinători de cont Facebook provin din Bucureşti, urmaţi de cei din Timişoara, Cluj şi Iaşi. Potrivit statisticii Facebrands, persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook. Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare este net în favoarea bărbaţilor, cu 59% din totalul conturilor. Din punct de vedere al stării civile, persoanele căsătorite sunt pe primul loc (63%), urmate de persoanele singure, cu 25% din total, şi persoanele aflate într-o relaţie.