Jurnal românesc – 29.01.2016
Roxana Vasile, 29.01.2016, 12:09
Asociaţia Valentina, care susţine copiii şi familiile din medii
defavorizate, şi-a prezentat, joi seară, noua identitate vizuală şi proiectele
pentru 2016, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Reşedinţa
Ambasadorului Franţei la Bucureşti, în prezenţa ambasadorului François
Saint-Paul. Noul logo al asociaţiei
cuprinde imaginea unei cărţi şi, astfel, subliniază importanţa educaţiei – a
declarat Adina Ihora, director executiv al Asociaţiei. Iniţial creată, în 2002, de câţiva voluntari francezi
care au dorit să vină în ajutorul bebeluşilor fără părinţi din spitale, Asociaţia
Valentina a evoluat de la an la an. La ora actuală, se dedică educaţiei şi susţinerii
şcolare a 100 de copii defavorizaţi, precum şi susţinerii familiilor lor.
Totodată, Asociaţia Valentina lasează, anul acesta, un nou proiect: un program
de mentorat dedicat adolescenţilor. În acest sens, Asociaţia caută persoane
active din Bucureşti, care timp de un an să ia sub ‘tutela’ lor un adolescent căruia
să îi prezinte detalii din viaţa lor profesională şi socială.
România este pregătită să ofere pachete complete, concepute special pe nevoile,
cultura şi obiceiurile turiştilor ruşi – a afirmat preşedintele Autorităţii
Naţionale pentru Turism, Anca Pavel-Nedea, la o întâlnire oficială cu reprezentanţi
ai industriei de turism din Federaţia Rusă. În vizită de lucru în Federaţia
Rusă, Anca Pavel-Nedea, însoţită de reprezentanţi ai turoperatorilor
specializaţi în incoming şi ai companiilor hoteliere din staţiuni balneare
româneşti, a participat la un workshop de prezentare a României turistice. La
acţiune au fost prezenţi peste 100 de agenţii de turism din Federaţia Rusă şi
reprezentanţi din mass-media locală. Atuurile României sunt în concordanţă cu
interesul ruşilor pentru tratamente medicale, pachete fitness şi wellness,
reabilitare şi recuperare – a precizat Anca Pavel-Nedea. Printre destinaţiile
căutate de turiştii ruşi se numără litoralul Mării Negre, Delta Dunării,
Bucovina şi Maramureşul. De asemenea, o atracţie aparte o reprezintă descoperirea
comunităţilor de lipoveni care trăiesc în România, datinile şi cultura lor.
Românii au făcut, anul trecut, cu 13% mai multe cheltuieli
cu cardul VISA decât cu bani lichizi. Suma astfel tranzacţionată se apropie de
24 de miliarde de euro. Numărul plăţilor către comercianţi a crescut de 6 ori
mai repede în comparaţie cu cel al retragerilor de numerar. Pe de altă parte,
s-au înmulţit şi comerciaţii care acceptă plata cu cardul. Tot anul trecut,
s-au dublat şi plăţile online.