Jurnal românesc – 07.11.2017
50 de expozanţi
reprezintă România anul acesta la cel mai mare târg internaţional de turism din
lume care se desfăşoară la Londra. Destinaţia Alba Iulia, circuitele culturale,
turismul balnear şi cel de tip wellness, cel de aventură, turismul în natură şi
cel rural, sunt promovate în cadrul evenimentului care se încheie joi. Tema
standului naţional subliniază împlinirea
celor 100 de ani de la Marea Unire din 1918, iar Ministerul Turismului va
prezenta în avanpremieră şi logo-ul Centenarului, elementul unic de
identificare pentru toate evenimentele ce vor fi organizate de România pe
parcursul anului viitor. Secretarul de stat în
Ministerului Turismului, Cristina Ionela Tărteaţă, se va întâlni pe durata
Târguluicu reprezentanţii celor mai mari companii media, în
vederea identificării posibilităţilor de promovare a României pe canalele media
la nivel global. Totodată, secretarul de stat va participa şi la summit-ul
miniştrilor de resort din ţările participante la Târg (peste 160 ţări şi
teritorii), eveniment organizat de Organizaţia Mondială a Turismului.
România Internațional, 07.11.2017, 12:00
50 de expozanţi
reprezintă România anul acesta la cel mai mare târg internaţional de turism din
lume care se desfăşoară la Londra. Destinaţia Alba Iulia, circuitele culturale,
turismul balnear şi cel de tip wellness, cel de aventură, turismul în natură şi
cel rural, sunt promovate în cadrul evenimentului care se încheie joi. Tema
standului naţional subliniază împlinirea
celor 100 de ani de la Marea Unire din 1918, iar Ministerul Turismului va
prezenta în avanpremieră şi logo-ul Centenarului, elementul unic de
identificare pentru toate evenimentele ce vor fi organizate de România pe
parcursul anului viitor. Secretarul de stat în
Ministerului Turismului, Cristina Ionela Tărteaţă, se va întâlni pe durata
Târguluicu reprezentanţii celor mai mari companii media, în
vederea identificării posibilităţilor de promovare a României pe canalele media
la nivel global. Totodată, secretarul de stat va participa şi la summit-ul
miniştrilor de resort din ţările participante la Târg (peste 160 ţări şi
teritorii), eveniment organizat de Organizaţia Mondială a Turismului.
Reprezentanţa
Comisiei Europene în România a lansat, marţi, campania naţională de promovare
InvestEU în România. Campania va dezvălui ideile unor proiecte care au crescut
rapid cu sprijin european, au creat noi locuri de muncă sau au venit cu soluţii
îmbunătăţite de asistenţă medicală şi infrastructură de transport eficientă, în
întreaga Europă. Planul de Investiţii pentru Europa, o iniţiativă comună a
Comisiei Europene şi a Băncii Europene de Investiţii, propune să mobilizeze
investiţii publice şi private în sumă totală de 500 miliarde euro până în 2020,
pe tot teritoriul Uniunii Europene. În România, prin acest plan au fost deja
acordate finanţări de aproape 260 de milioane euro.
Un proiect de
încurajare a antreprenoriatului, care se adresează persoanelor care au lucrat
în străinătate şi au ales să revină în România, a fost lansat, marţi, la
Galaţi, de Centrul de Dezvoltare SMART, Patronatul Tinerilor Întreprinzători
din Regiunea Sud-Est şi Liga Studenţilor Români din Străinătate. Proiectul se
numeşte Diaspora Invest şi este finanţat prin Programul Operaţional
Capital Uman. Beneficiarii sunt persoane fizice cu vârsta de peste 18 ani,
şomeri, persoane inactive, persoane care au un loc de muncă sau persoane care
desfăşoară o activitate independentă. Toţi trebuie să aibă reşedinţa sau
domiciliul în mediul rural sau urban, în una din cele şapte regiuni mai puţin
dezvoltate ale României, regiunea de
Sud-Est, cea de Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru şi
Nord-Est. Singura condiţie este ca beneficiarii să facă dovada domiciliului sau
rezidenţei în străinătate pentru o perioadă de minim 12 luni, anterior
înscrierii în proiect. Solicitanţii trebuie să vină cu idei de afaceri
non-agricole, care să se desfăşoare în mediul urban şi pot primi finanţări de
maxim 177 de mii de lei, proiectul având capacitatea de a susţine 30 de astfel
de afaceri, selectate în urma unui concurs de idei. Totodată, proiectul
urmâreşte dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor necesare înfiinţării şi
dezvoltării unei afaceri în România pentru un număr de 250 de persoane fizice
din Diaspora prin furnizarea unui program de formare antreprenorială.