Jurnal românesc – 04.06.2021
România este în grafic cu partea tehnică în ceea ce priveşte certificatul digital european privind COVID-19, ce va putea fi folosit şi în ţara noastră începând cu 1 iulie, a anunţat secretarul de stat în ministerul Sănătăţii Andrei Baciu. Acesta a afirmat că documentul face dovada că posesorul a fost vaccinat împotriva SARS-CoV-2, că a trecut prin boală sau că deţine un rezultat negativ al unui test PCR şi conţine un cod QR, care îi garantează autenticitatea. „Vom lansa un website, unde ne vom crea un cont, ne autentificăm şi, pe baza contului creat, vom primi pe mail un link de unde vom putea descărca acest certificat”, a explicat Andrei Baciu. Secretarul de stat a precizat că acest certificat digital european va facilita călătoriile între state prin reducerea timpului petrecut în punctele vamale. „Acest certificat ne va ajuta, la nivel european, să avem o abordare uniformă.(…) Cel mai important lucru pe care vreau să îl ştim cu toţii e că datele personale nu sunt transmise, ele rămân în sistem şi practic se foloseşte această cheie digitală care certifică faptul că documentul este valid şi va fi garantat prin scanarea codului QR”, a mai spus Baciu. Certificatul digital european privind COVID va putea fi prezentat la frontieră în format fizic, pe hârtie, sau electronic pe orice dispozitiv inteligent.
Sorin Iordan, 04.06.2021, 12:02
România este în grafic cu partea tehnică în ceea ce priveşte certificatul digital european privind COVID-19, ce va putea fi folosit şi în ţara noastră începând cu 1 iulie, a anunţat secretarul de stat în ministerul Sănătăţii Andrei Baciu. Acesta a afirmat că documentul face dovada că posesorul a fost vaccinat împotriva SARS-CoV-2, că a trecut prin boală sau că deţine un rezultat negativ al unui test PCR şi conţine un cod QR, care îi garantează autenticitatea. „Vom lansa un website, unde ne vom crea un cont, ne autentificăm şi, pe baza contului creat, vom primi pe mail un link de unde vom putea descărca acest certificat”, a explicat Andrei Baciu. Secretarul de stat a precizat că acest certificat digital european va facilita călătoriile între state prin reducerea timpului petrecut în punctele vamale. „Acest certificat ne va ajuta, la nivel european, să avem o abordare uniformă.(…) Cel mai important lucru pe care vreau să îl ştim cu toţii e că datele personale nu sunt transmise, ele rămân în sistem şi practic se foloseşte această cheie digitală care certifică faptul că documentul este valid şi va fi garantat prin scanarea codului QR”, a mai spus Baciu. Certificatul digital european privind COVID va putea fi prezentat la frontieră în format fizic, pe hârtie, sau electronic pe orice dispozitiv inteligent.
Românii care se aflau pe teritoriul Marii Britanii la data de 31 decembrie 2020 mai au la dispoziţie până pe 30 iunie pentru a solicita rezidenţa în cadrul procedurii EU Settlement Scheme destinată cetăţenilor europeni. „Dacă v-aţi hotărât să rămâneţi în Regatul Unit şi nu aţi aplicat pentru obţinerea statutului de rezident, vă rog să aplicaţi acum, pentru a vă proteja dreptul de trăi, lucra şi studia aici”, se arată într-un mesaj postat pe Facebook de ambasadorul României la Londra, Laura Popescu. Până la sfârşitul lunii martie, peste 850.000 de români au primit statutul de rezident în Marea Britanie dintr-un total de aproape 920.000 care l-au solicitat. Românii se clasează astfel pe locul secund în topul noilor rezidenţi, după cei 930.000 de polonezi cărora le-au fost aprobate cererile, dar înaintea italienilor cu circa 480.000, portughezilor cu aproape 360.000 şi spaniolilor cu puţin peste 300.000. Din cei peste 850.000 de conaţionali, doar 33% au primit statutul de rezident permanent, faţă de 77% dintre polonezi. Statutul de rezident permanent poate fi obţinut de persoanele care au trăit în Marea Britanie cel puţin cinci ani. Cei care au primit acum statutul de rezident temporar, îl pot transforma în permanent de îndată ce cumulează cei cinci ani necesari. Detalii despre procedura de înscriere EU Settlement Scheme destinată cetăţenilor europeni şi membrilor de familie ai acestora se găsesc pe site-ul guvernului britanic gov.uk.
Pasagerii care tranzitează Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti pot fi vaccinaţi anti-COVID-19 într-un cabinet amenajat în zona publică a aerogării între terminalele „Sosiri” şi „Plecări”, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta a arătat că serul folosit este cel produs de compania Johnson&Johnson, care se administrează în doză unică, iar persoanele care aleg să fie vaccinate primesc pe loc dovada inoculării. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a transmis că în cadrul cabinetului pot fi vaccinaţi atât cetăţenii români, cât şi cetăţenii străini cu rezidenţă în România. Un centru similar a fost deschis şi în terminalul T3 al Aeroportului Internaţional Iaşi precum şi în punctul de trecere a frontierei Nădlac II, din judeţul Arad. Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a anunţat că secretarul de stat Oana Ursache se deplasează în aceste zile în vămile Petea, din județul Satu Mare, şi Borș, din județul Bihor, unde de asemenea se deschid puncte de vaccinare pentru românii care se întorc din străinătate.
Galeriile românești de artă 418Gallery, Suprainfinit și Catinca Tăbăcaru participă la a 39-a ediție a Târgului „Art Brussels”, care are loc în perioada 2-14 iunie. Evenimentul se desfășoară prin programul Online Viewing Rooms, organizat în parteneriat cu platforma de artă Artsy. Târgul are trei secțiuni, Discovery, Prime şi Rediscovery, și două subsecțiuni, Solo și Invited, iar cele 160 de galerii participante fac un tur virtual şi îşi prezintă atât artiștii cât şi lucrările expuse. „Art Brussels” este unul dintre cele mai vechi târguri din Europa şi printre cele mai importante evenimente de artă contemporană. Manifestarea, care îşi propune să descopere tinere talente, are renumele de „piață de artă” şi atrage colecţionari. Prezenţa românească este sprijinită de Institutul Cultural Român de la Bruxelles.