Salonul Auto Bucureşti
A 16-a ediție a Salonului Auto București a avut loc în perioada 11 – 21 octombrie, cu participarea mărcilor consacrate, o expoziție de mașini de epocă și un spațiu destinat exclusiv maşinilor electrice.
Mihai Pelin, 22.10.2018, 11:30
La București s-a încheiat dumincă cea de a 16-a ediţie a Salonului Auto, care
a reunit cei mai importanți producători
și specialiști din industria de profil. Salonul a îmbinat, în acest an, experiența edițiilor
anterioare cu dinamica contextului inovativ și economic actual, venind cu o
platformă dedicată ce s-a transformat pe perioada celor 11 zile de desfășurare
în cel mai mare centru de afaceri în domeniul auto din România.
Cu
ocazia aniversării a 100 de ani de la Marea Unire, în cadrul evenimentului a fost amenajat alături de Retromobil România, Clubul Vehiculelor de
Epocă și Clubul ARO10, un stand dedicat Centenarului în care au putut fi admirate modelele auto clasice, invențiile și prototipurile care
au revoluționat lumea auto și au făcut istorie în România. Printre acestea s-au numărat celebra Dacia 1300 fabricată la uzina
de la Pitești și automobilul de teren ARO, produs la Câmpulung Muscel.
Salonul a fost susţinut de
către Asociaţia Constructorilor de Automobile din Români, iar în cadrul său au fost prezentate autoturisme de oraş şi de teren,
autovehicule utilitare uşoare şi grele, clasice,dar și motociclete, scutere, biciclete, componente și accesorii auto. Bineînțeles, nu
au lipsit cele mai noi și exclusiviste modele auto, aparținând mărcilor celebre
precum Lamborghini, Maserati, BMW, Audi, Ford,
Mercedes-Benz, Fiat, Honda, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Opel,
Skoda, Suzuki, Toyota, sau Volvo. De
asemenea, vizitatorii au avut la dispoziție un spațiu destinat exclusiv mobilității electrice, în cadrul căruia au fost expuse cele mai recente modele de automobile electrice și hybrid, iar specialiştii au oferit toate informațiile referitoare la
noile tehnologii.
De altfel, în cadrul ediției 2018 a Salonului Auto Bucureşti au fost premiați inventatorii unei
biciclete electrice autonome unicat, care foloseşte energia solară ca mijloc de
propulsie. Cei doi promotori ai proiectului, Mircea Moldovan – masterand anul I
la Universitatea Politehnica Timişoara, ajutat de inventatorul Corneliu Birtok
Băneasă, lucrează acum la un prototip al invenţiei. Panourile solare sunt
integrate în cadrul de metal al bicicletei, în aşa fel încât producţia
de energie să fie maximă, iar biciclistul să nu fie
deranjat de prezenţa acestora. Energia solară devine principalul element de
propulsie al bicicletei în situaţia în care persoana care o foloseşte este
obosită, ar avea nevoie de un timp de repaus, dar doreşte să nu se oprească din
drum. În cadrul Salonului au avut loc și demonstraţii de supraviețuire urbană,
un seminar privind pregătirea forței de muncă în industria auto precum și lansarea unui
manual de siguranta rutieră.