Salonul Auto Bucureşti 2014
Salonul Auto Bucureşti&Accesorii are ca motto “SAB – rampa de lansare a automobilelor”. Primele patru ediţii ale sale au fost organizate între 1993-1996. Din 1997, secvenţial, o dată la doi ani, Salonul a fost prezent, în organizarea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), până în 2007 inclusiv, în calendarul internaţional al Organisation Internationale des Constructeurs dAutomobiles (OICA), fiind catalogat ca Salonul Internaţional Auto Bucureşti.
Valentin Țigău, 23.10.2014, 12:25
Anul 2011 a însemnat, însă, revenirea SAB & Accesorii în ediţie naţională. Timp de 10 zile, în cadrul actualului Salon, pot fi admirate peste 200 de modele de maşini, unele în premieră mondială în Romania dar şi unele prezente, deja, în oferta importatorilor. Lipseşte din program constructorul autohton, Dacia, care tocmai a lansat, la Salonul Internaţional de la Paris, versiunile stepway pentru modelele Dokker şi Lodgy. O expoziţie de maşini clasice şi alte momente speciale sunt menite să crească atractivitatea evenimentului.
În cadrul SAB & Accesorii 2014, se va desfăşura, şi anul acesta, proiectul social “De la Zero la Zorro”, în cadrul căruia va fi demontat, în totalitate, reasamblat şi pus în funcţiune un autovehicul, sumele strânse din vânzarea acestui autovehicul fiind donate pentru construirea unei gospodării pentru copii orfani. Se aşteaptă participarea a circa 80.000 de vizitatori. Din lista mărcilor care vor expune nu lipsesc americanii de la Ford, care produc automobile la Craiova, sau constructorii germani Opel şi Volkswagen, care deţin cele mai bune cifre de vânzări pe piaţa second-hand.
În cadrul salonului, sunt prezenţi şi producători de accesorii, componente şi echipamente auto, sector aflat în ascensiune pe piaţa mondială. În România, el reprezintă unul dintre motoarele economiei româneşti, prin cele peste 600 de companii care asigură, împreună cu producţia de automobile, 11% din PIB şi un sfert din exporturile româneşti. Această creştere vine pe fondul interesului tot mai mare pe care românii îl au pentru sectorul auto, reflectat şi în livrările totale de autoturisme în România, care au înregistrat, în primele 9 luni din 2014, o creştere de 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest fapt plasează România pe locul 4 în Europa.
Şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă, principalele ţări europene inregistrând, în aceeaşi perioadă, creşteri care consolidează un trend ascendent, în 2014: Franta +2,1%, Germania +2,9%, Italia +3,6%, Spania +17,2%, Marea Britanie: +9,1%.