România, destinaţie turistică apreciată
Anul 2015 a fost bun pentru industria turismului românesc, dar şi ultimul în care acest segment a beneficiat de fonduri europene pentru promovarea brandului turistic.
Valentin Țigău, 30.12.2015, 13:15
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Anca Pavel-Nedea
apreciază că anul care se încheie a fost bun pentru industria turismului
românesc. Ea speră, acelaşi timp, ca strategia guvernului să se concretizeze, în viitor, în creşterea
substanţială a turiştilor români care aleg România pentru vacanţe. 2015 este,
de altfel, ultimul în care Autoritatea Naţională pentru Turism a putut
beneficia de fonduri europene pentru promovarea brandului turistic de ţară.
Creşterea semnificativă a segmentului turistic se datorează, într-adevar, nu
doar reducerii de la 24% la 9% a serviciilor de cazare şi a celor annexe, dar
şi unei mai bune promovări a turismului românesc în ţară şi în străinătate.
Suma alocată de Autoritate pentru a-i atrage pe turiştii străini depăşeşte 13
milioane de euro. Nu mai puţin de 2,6 milioane de euro au fost destinate
conceperii şi difuzării de spoturi publicitare la 3 posturi de televiziune din
Statele Unite, dar şi pentru cumpărarea unor pagini de publicitate în
principalele oraşe de peste Ocean. În acelaşi scop, au fost cheltuite în Italia
3,1 mil euro, în Marea Britanie – 2,8 milioane şi în Germania – 3,9 milioane
euro.
Recent, ediţia online a reţelei internaţionale de televiziune CNN a
publicat un clasament intitulat Where to go in 2016 care recomandă
16 destinaţii, între care se numără şi România. Potrivit CNN, cele mai bune
poveşti provin din călătoriile realizate în locuri mai puţin vizitate. Din
România, între recomandări se numără Munţii Carpaţi, Delta Dunării sau oraşul
transilvan Cluj-Napoca. Sunt amintite, totodată, unele dintre cele mai
cunoscute mituri româneşti, cum ar fi cel al lui Dracula. Peisajele vaste şi
variate din Transilvania care încadrează castele şi biserici nu vor dezamăgi, de
asemenea, turiştii, se mai arată în materialul CNN.
În ţară, după un
Crăciun caracterizat de autorităţi drept
unul dintre cele mai liniştite din ultimii ani, românii fac pregătiri pentru
petrecerea Revelionului. 90% dintre locurile de cazare disponibile sunt deja
ocupate şi, în premieră, cei mai mulţi turişti au ales, anul acesta,
destinaţiile autohtone pentru trecerea dintre ani. Pe primele locuri în
preferinţele lor se află, în continuare, zonele cu bogate tradiţii folclorice:
Maramureş, Bucovina, Transilvania. Mulţi sunt încurajaţi să călătorească, de
Revelion, după ce Căile Ferate Române au anunţat ieftinirea generală a
biletelor de tren cu 4% şi introducera unor trenuri suplimentare de vacanţă cu
tarife reduse, între 25 si 56 la sută.