Radiourile publice şi alegerile europene
La sediul Uniunii Europene de Radio şi Televiziune de la Bruxelles, reprezentanţii instituţiilor membre au analizat rolul posturilor publice în informarea corectă a cetăţenilor privind alegerile europene.
Corina Cristea, 02.04.2014, 11:48
La iniţiativa Radio România şi a Uniunii Europene de Radio şi Televiziune, cu sprijinul Asociaţiei Europene a Jurnaliştilor, Bruxellesul a gazduit, marţi, o reuniune media care a analizat rolul posturilor publice în informarea corectă a cetăţenilor privind alegerile europene.
Organizatorii şi-au propus să reunească modele oferite de posturile publice din Europa, pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra modului în care media informează cetăţenii cu privire la implicaţiile alegerilor sau asupra modului de funcţionare a acestora, în contextul unui efort de a creşte participarea la vot.
În cadrul dezbaterilor, reprezentanţi ai unor posturi publice de radio şi tv europene, între care televiziunea belgiană în limba flamandă sau radio televiziunea italiană, au subliniat, între altele, că informarea publicului asupra problemelor politice, pentru a încuraja participarea la dezbaterea democratică, este parte a ADN-ului” media europene care face parte din serviciile publice. În 2014, aceste servicii din statele membre ale UE urmează să ofere mai multe programe de sensibilizare cu privire la importanţa apropiatelor alegeri europene şi asupra felului în care acestea vor afecta viaţa cetăţenilor Uniunii.
Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu, a subliniat importanţa misiunii de informare publică a Radio România pentru românii care sunt pe toate meridianele globului şi a prezentat strategia postului naţional pentru perioada premergătoare alegerilor europene, care în România vor avea loc pe 25 mai. Ovidiu Miculescu: E bine că astfel de lucruri se întâmplă. Se apropie aceste alegeri europene şi lumea trebuie să înţeleagă, să conştientizeze, să le explicăm, să avem grijă de cei tineri, să fim prezenţi, nu doar pe on air, ci şi pe online, pe social media. E mult de lucru, dar cred că suntem pe direcţia bună.”
Directorul pentru Afaceri Publice şi Comunicare al Uniunii Europene de Radio şi Televiziune, Guillaume Klossa, despre parteneriatul cu Radio Romania în organizarea acestei dezbateri: Faptul că am avut alături de noi radioul public din România, ce are ca audienţă cinci milioane de persoane pe zi, un radio ce are o experienţă extraordinară a fost un lucru important pentru noi. Mesajul transmis este că există posturi publice importante peste tot în Europa şi demonstrează că ele îşi ating misiunea de a informa publicul despre subiectele importante din Europa, ceea ce nu este cazul pentru alte tipuri de media.”
Nicola Frank, director Afaceri Europene a Uniunii Europene de Radio şi Televiziune, a apreciat că Radio România, în calitatea sa de membru cu drepturi depline al acestei organizaţii încă din 1993, s-a dovedit a fi un partener constant şi profesionist ce se bucură de întreaga apreciere a acestei organizaţii.