Radio România la 85 de ani
Înfiinţat în 1928, Radio România marchează 85 de ani de emisiuni adresate românilor din ţară şi de pretutindeni. Un parcurs în care s-a adaptat, permanent, provocărilor unei lumi în schimbare.
Valentin Țigău, 01.11.2013, 14:32
Radio Romania, una dintre cele mai vechi institutii de profil din Europa, a implinit, pe 1 noiembrie, 85 de ani de la prima emisiune si, asa cum spune un slogan, de tot atatia ani ,”vorbeste serios”. Aceasta inseamna ca, de – a lungul vremii, si-a pastrat atributele de post national, public, echidistant. Presedintele -director general al institutiei, Ovidiu Miculescu, crede ca Radioul a fost si ramane unul dintre martorii credibili ai evenimentelor cruciale din istoria tarii.
Ovidiu Miculescu: ”Radio România a însemnat un element de echilibru şi de stabilitate şi a fost parte din istoria României, în aceşti 85 de ani. Actul de înfiintare a Radioului Public a fost semnat de Regele Ferdinand – deci s-a născut în regalitate – a pornit bine, a traversat perioade grele, războiul, perioada comunista… Lucrurile n-au fost simple, dar a ramas permanent – şi acesta este un lucru fundamental al institutiei – vertical, serios, dedicat misiunii sale publice, extrem de credibil şi de puternic în peisajul media.”
In prezent, Radio România emite pe trei canale nationale: Radio România Actualităti, Radio România Cultural si Antena Satelor si pe noua canale regionale. Un canal este dedicat muzicii clasice iar pe net se asculta emisiuni pentru copii si tineret. Oferta este completată de Agentia de Presă RADOR, Editura Casa Radio, Târgurile de carte Gaudeamus si de formatiile muzicale radio: Orchestra Natională, Corul Radio, Corul de Copii, Orchestra de Camera, Big Band-ul, Orchestra de Muzică Populară si Cvartetul Voces”.
Depozitara a unor importante voci autohtone si universale, Radio Romania lanseaza, totodata, permanent, in eter valori, inclusiv prin intermediul Radio Romania International, canal al Radio Romania caracterizat astfel de Ovidiu Miculescu: ”RRI reprezinta o punte extrem de importantă oferita românilor, oriunde ar fi ei. Vorbim despre programe in 10 limbi, in afara de romana. RRI este, de fapt, un ambasador care duce afara ceea ce se intampla aici, cu bune si cu rele. Nu infrumusetam realitati dar, in acelasi timp, promovam valorile si cred ca acesta este unul dintre lucrurile fundamentale ale profesiei de jurnalist.”
Depasind momente de rascruce ale istoriei si etape de criza economica, aflat in permanenta innoire ca raspuns la provocarile noilor tehnologii si adaptat la evolutia societatii contemporane, Radio Romania pare, la cei 85 de ani ai sai, un post national tanar. Intr-un peisaj mediatic tot mai complicat, viitorul sau, cred profesionistii, “suna bine”.