Proiectele celui mai mare constructor auto din România
Renault a anunţat o nouă strategie în producţia de autoturisme Dacia MCV, la Mioveni-România.
Valentin Țigău, 22.09.2016, 12:10
Fabricantul de automobile
Dacia a confirmat, miercuri, că o parte din producţia modelului Logan MCV, produs
la Mioveni-Romania, va fi mutată la fabrica Renault din Tanger, în
Maroc. Decizia a fost luată de francezii de la Renault,
care detin 99,43% din
acţiunile fabricii româneşti, pentru
a permite, la uzina din Mioveni, o creştere a producţiei de autoturisme Duster, pentru care cererea la
nivel european este mare, a mai explicat conducerea Dacia într-un comunicat.
Informaţiile au apărut, iniţial, în presa franceză, care a scris că acest
transfer de producţie presupune o investiţie suplimentară de 20 de milioane de
euro la fabrica din Tanger. Pînă acum, Logan MCV se fabrica doar
în România. Comunicatul oficial a atenuat murmurul în rândul
muncitorilor angajaţi la fabrica de la Mioveni, după ce, în ultimele zile,
circulaseră zvonuri privind posibila reducere a producţiei şi chiar apariţia
concedierilor. Anunţul producatorului francez poate fi decriptat, însă şi ca un posibil avertisment
diplomatic adresat autorităţilor române pentru urgentarea construcţiei
autostrăzii Piteşti – Sibiu.
Săptămâna trecută, în cadrul unei întâlniri
cu producătorii de la fabricile Dacia şi
Ford, din Romania, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunţat că autostrada Craiova-Piteşti
va fi realizată din fonduri structurale până în 2020, iar cea
Piteşti-Sibiu, până în 2021. Potrivit Masterplanului
strategic de transport al României aprobat, recent, de Guvern,
până în 2036, românii ar putea circula pe 11 noi autostrăzi.Vor fi
construiţi 6.800 de kilometri de drum, din care peste 1.500 de km de autostradă şi
peste 1.300 de km de drum expres. De asemenea, vor fi
modernizate peste 5.000 de km de cale ferată, 15 aeroporturi şi 32 de porturi,
care vor contribui la fluidizarea transportului, inclusiv în vederea exportului
de automobile.
Pe de
altă parte, presa franceză vorbeşte
despre posibila asamblare, în viitorul apropiat, al unui model nou sub sigla
Dacia sau Renault, cel mai probabil varianta KWID din clasa mică.
Întrucât strategiile marilor constructori de automobile sunt, întotdeauna, învăluite în mister, singura certitudine este, deocamdată, prezenţa unor
noi modele Dacia-Logan şi Sandero, restilizate,
la Salonul de la Paris, de la sfârşitul acestei luni. Totodată, Ford a
anunţat continuarea producţiei la Craiova cu un nou model de automobil, Ford EcoSport,
din 2017.
Prima
maşină Dacia a fost produsă în România, în 1966.
Marca aparţine, din 1999, grupului Renault şi acoperă circa 30% din vânzările firmei franceze. Ford produce
automobile, în România, din 2009, atingând un vârf de 300 de mii de unităţi
pe an şi reprezentând a treia mare companie din Romania, dupa valorea
exporturilor.