Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Problemele infrastructurii româneşti

Situaţia infrastructurii de transport a României impune măsuri rapide şi de anvergură.

Problemele infrastructurii româneşti
Problemele infrastructurii româneşti

, 13.05.2019, 11:50

Actualul
ministru român al Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis, la preluarea
mandatului, la finele lunii februarie, că va petrece mai mult timp pe
şantierele de infrastructură rutieră din ţară, decât în comodul său birou din
Bucureşti. Iar presa relatează constant despre vizitele sale ‘în teritoriu’. Duminică, ministrul a verificat în ce stadiu se
află lucrările de reparaţie de la kilometrul 36 al autostrăzii A1, care leagă Bucureştiul
de oraşul Piteşti, din sudul ţării: Dumneavoastră vedeţi
ce trafic e aici? La ora trei o să fie blocat totul. Vă convine să ne claxoneze
tot timpul şoferii, să ne claxoneze românii? Contractul e semnat din noiembrie,
s-a început decopertarea în aprilie. Nu se poate aşa ceva! Aveţi 24 de ore să
stabiliţi soluţii aici. În 30 de zile vreau să văd lucrarea terminată.

Anterior,
vineri, ministrul Transporturilor a fost în vizită în judeţul Satu Mare, din
nord-vestul României, pentru a vizita şantierul de lucru al şoselei de ocolire
a municipiului reşedinţă de judeţ omonim, pentru ca, apoi, sâmbătă să se deplaseze în Sălaj, în centru: Vreau să văd rezultate, vreau să stau
pe şantiere deschise, vreau să deschidem cât mai multe şantiere în toată ţara
şi, acolo unde s-a promis şi nu s-a făcut sau nu se va respecta termenul,
directorii răspund cu funcţia
.

Toată lumea ştie la perfecţie teoria -
fără o infrastructură corespunzătoare,
între altele, numărul accidentelor rutiere nu va scădea, iar timpul petrecut în
trafic nu se va micşora. În fiecare zi, în România, cinci oameni mor în
accidente rutiere. În peste 30.000 de accidente produse anual pe șosele,
aproape 2.000 de victime își pierd viața. Siguranța rutieră plasează România pe
ultimul loc în Uniunea Europeană.
Or, la 30 de ani de la Revoluţia anticomunistă şi la 12 de când ţara este
membră a blocului comunitar, nici măcar o singură autostradă nu traversează
munții Carpaţi. La sfârșitul lui 2018, România avea doar aproximativ 800
kilometri de autostradă, din care circa 100 oricum moşteniţi din perioada
dictatorului Nicolae Ceauşescu. Nici una, însă, dinspre centru către sud, nici
dinspre centru către estul ţării.

Cele câteva sectoare de autostradă construite
până acum fac mai degrabă legătura cu străinătatea, decât să le permită transilvănenilor,
de pildă, să ajungă mai repede la București sau să le simplifice drumul spre
vacanța pe litoralul la Marea Neagră. Doar drumuri cu două benzi care
traversează la fiecare 10 kilometri o localitate – cu limitări de viteză,
bicicliști nesemnalizați corespunzător, tractoare, căruțe trase de cai,
șantiere, obstacole și nenumărate gropi nesemnalizate. Astfel că, un drum de
aproximativ 350 de kilometri poate dura până la şase ore. În Parlament sunt
legi care obligă statul să lucreze cu prioritate la aceste proiecte. Uniunea
Europeană aproape că se roagă de autoritățile de la București să absoarbă bani
pentru construcția șoselelor de mare viteză. Și, cu toate acestea, lucrurile se
mișcă foarte greu. Dacă la teorie se pricep toţi, se pare că practica îi omoară!
Pe lângă indolenţa celor care s-au perindat, de-a lungul anilor, la Putere,
birocraţia a fost una din piedici, dar şi alegerea unor constructori, inclusiv
străini, al căror scop principal a fost să-şi umfle conturile.

Foto: pixabay.com
În actualitate vineri, 31 ianuarie 2025

Alertă epidemiologică în România

După câteva săptămâni de creștere a numărului de cazuri de infecții respiratorii, fie că e vorba de gripe, pneumonii sau viroze,...

Alertă epidemiologică în România
(foto: ©European Union, 2022 / Photographer: Lukasz Kobus)
În actualitate vineri, 31 ianuarie 2025

Facilitate de creştere pentru Republica Moldova

Analiştii şi decidenţii politici occidentali sunt, deopotrivă, de acord că Republica Moldova (ex-sovietică, majoritar românofonă) e cel mai...

Facilitate de creştere pentru Republica Moldova
Ministrul Finanțelor, Tánczos Barna (Foto: gov.ro)
În actualitate joi, 30 ianuarie 2025

Cum va arăta bugetul 2025?

Într-un context economic complicat, în care nivelul datoriei publice a depășit 54% din Produsul Intern Brut, iar deficitul bugetar se apropie de...

Cum va arăta bugetul 2025?
Comisia Europeană (foto: © European Union - Source: EC - Audiovisual Service / Photographer: Christophe Licoppe)
În actualitate joi, 30 ianuarie 2025

Comisia Europeană şi protejarea alegerilor interne

Pe fondul intensificării eforturilor de influenţare a alegerilor din statele membre, mai multe țări ale Uniunii Europene, între care Franţa,...

Comisia Europeană şi protejarea alegerilor interne
În actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025

Priorități ale politicii externe românești

Uniunea Europeană înţelege că România rămâne un stat puternic, stabil şi cu priorităţi aliniate celor europene, a afirmat vicepreşedintele...

Priorități ale politicii externe românești
În actualitate miercuri, 29 ianuarie 2025

Calendarul alegerilor prezidențiale

Pe 6 decembrie anul trecut, după ce validase turul întâi, iar turul doi era, deja, în desfășurare în secţii din străinătate, Curtea...

Calendarul alegerilor prezidențiale
În actualitate marți, 28 ianuarie 2025

Comisia de la Veneția și alegerile din România

Criza politică fără precedent de la Bucureşti nu şi-a epuizat ecourile externe. Respectata Comisie de la Veneţia şi-a publicat raportul...

Comisia de la Veneția și alegerile din România
În actualitate marți, 28 ianuarie 2025

80 de ani de la eliberarea Auschwitz

În Polonia, ţara celor mai mulţi evrei înainte de Holocaust, au avut loc, luni, 27 ianuarie, ceremonii care au marcat opt decenii de la...

80 de ani de la eliberarea Auschwitz

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company