Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Problemele infrastructurii româneşti

Situaţia infrastructurii de transport a României impune măsuri rapide şi de anvergură.

Problemele infrastructurii româneşti
Problemele infrastructurii româneşti

, 13.05.2019, 11:50

Actualul
ministru român al Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis, la preluarea
mandatului, la finele lunii februarie, că va petrece mai mult timp pe
şantierele de infrastructură rutieră din ţară, decât în comodul său birou din
Bucureşti. Iar presa relatează constant despre vizitele sale ‘în teritoriu’. Duminică, ministrul a verificat în ce stadiu se
află lucrările de reparaţie de la kilometrul 36 al autostrăzii A1, care leagă Bucureştiul
de oraşul Piteşti, din sudul ţării: Dumneavoastră vedeţi
ce trafic e aici? La ora trei o să fie blocat totul. Vă convine să ne claxoneze
tot timpul şoferii, să ne claxoneze românii? Contractul e semnat din noiembrie,
s-a început decopertarea în aprilie. Nu se poate aşa ceva! Aveţi 24 de ore să
stabiliţi soluţii aici. În 30 de zile vreau să văd lucrarea terminată.

Anterior,
vineri, ministrul Transporturilor a fost în vizită în judeţul Satu Mare, din
nord-vestul României, pentru a vizita şantierul de lucru al şoselei de ocolire
a municipiului reşedinţă de judeţ omonim, pentru ca, apoi, sâmbătă să se deplaseze în Sălaj, în centru: Vreau să văd rezultate, vreau să stau
pe şantiere deschise, vreau să deschidem cât mai multe şantiere în toată ţara
şi, acolo unde s-a promis şi nu s-a făcut sau nu se va respecta termenul,
directorii răspund cu funcţia
.

Toată lumea ştie la perfecţie teoria -
fără o infrastructură corespunzătoare,
între altele, numărul accidentelor rutiere nu va scădea, iar timpul petrecut în
trafic nu se va micşora. În fiecare zi, în România, cinci oameni mor în
accidente rutiere. În peste 30.000 de accidente produse anual pe șosele,
aproape 2.000 de victime își pierd viața. Siguranța rutieră plasează România pe
ultimul loc în Uniunea Europeană.
Or, la 30 de ani de la Revoluţia anticomunistă şi la 12 de când ţara este
membră a blocului comunitar, nici măcar o singură autostradă nu traversează
munții Carpaţi. La sfârșitul lui 2018, România avea doar aproximativ 800
kilometri de autostradă, din care circa 100 oricum moşteniţi din perioada
dictatorului Nicolae Ceauşescu. Nici una, însă, dinspre centru către sud, nici
dinspre centru către estul ţării.

Cele câteva sectoare de autostradă construite
până acum fac mai degrabă legătura cu străinătatea, decât să le permită transilvănenilor,
de pildă, să ajungă mai repede la București sau să le simplifice drumul spre
vacanța pe litoralul la Marea Neagră. Doar drumuri cu două benzi care
traversează la fiecare 10 kilometri o localitate – cu limitări de viteză,
bicicliști nesemnalizați corespunzător, tractoare, căruțe trase de cai,
șantiere, obstacole și nenumărate gropi nesemnalizate. Astfel că, un drum de
aproximativ 350 de kilometri poate dura până la şase ore. În Parlament sunt
legi care obligă statul să lucreze cu prioritate la aceste proiecte. Uniunea
Europeană aproape că se roagă de autoritățile de la București să absoarbă bani
pentru construcția șoselelor de mare viteză. Și, cu toate acestea, lucrurile se
mișcă foarte greu. Dacă la teorie se pricep toţi, se pare că practica îi omoară!
Pe lângă indolenţa celor care s-au perindat, de-a lungul anilor, la Putere,
birocraţia a fost una din piedici, dar şi alegerea unor constructori, inclusiv
străini, al căror scop principal a fost să-şi umfle conturile.

Foto: Mediamodifier / pixabay.com
În actualitate luni, 18 noiembrie 2024

Previziune în scădere de la Comisia Europeană

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată de Comisia Europeană (CE), cu mult sub valoarea stabilită inițial. În prognoza...

Previziune în scădere de la Comisia Europeană
Klaus Iohannis, discurs în Bundestag cu prilejul Zilei Comemorării Victimelor Războiului şi ale Dictaturii / Foto: presidency.ro
În actualitate luni, 18 noiembrie 2024

35 de ani de la căderea Zidului Berlinului

Căderea Zidului Berlinului, în urmă cu 35 de ani, a reprezentat pentru români o încurajare în lupta pentru libertate, iar înlăturarea...

35 de ani de la căderea Zidului Berlinului
Foto: Septimiu / pixabay.com
În actualitate vineri, 15 noiembrie 2024

Salariul minim european şi în România

Legea privind introducerea salarului minim european în România a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis. Premierul Marcel Ciolacu a...

Salariul minim european şi în România
foto: Copyright: © European Union 2022 - Source : EP / Photographer: Eric VIDAL
În actualitate vineri, 15 noiembrie 2024

Integrarea europeană, în Constituţia Republicii Moldova

Republica Moldova a adoptat integrarea în Uniunea Europeană ca obiectiv strategic, prin modificarea Constituției. Decizia, aprobată prin...

Integrarea europeană, în Constituţia Republicii Moldova
În actualitate joi, 14 noiembrie 2024

Vizita premierului român la Londra

Marcel Ciolacu a întreprins, marți și miercuri, prima vizită din ultimii 17 ani a unui premier român în Regatul Unit al Marii Britanii și...

Vizita premierului român la Londra
În actualitate joi, 14 noiembrie 2024

Avioane F-35 pentru Armata Română

În conformitate cu strategia militară a ţării şi cu deciziile CSAT privind consolidarea graduală a capabilităţii de apărare aeriană,...

Avioane F-35 pentru Armata Română
În actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024

Roxana Mînzatu, audiată de eurodeputaţi

ʺA fost o audiere intensă, cel mai complex examen al vieţii mele – trei ore, vreo 50 de întrebări. Dar, la final, am primit...

Roxana Mînzatu, audiată de eurodeputaţi
În actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024

Pacea nu mai e o certitudine în Europa

Peste mai puţin de două săptămâni, în România va avea loc primul tur al alegerilor prezidenţiale, iar campania electorală continuă să se...

Pacea nu mai e o certitudine în Europa

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company