Portul Constanţa – două noi terminale
Portul Constanța la Marea Neagră are două noi terminale.
Daniela Budu, 16.05.2024, 11:20
Portul românesc Constanţa la Marea Neagră şi-a mărit de miercuri capacitatea de operare cu două noi terminale. Unul dintre acestea va permite descărcarea camioanelor pe roţi direct de pe nave şi va gestiona până la 80.000 de vehicule pe an, iar un terminal cargo va opera echipamente agabaritice pentru mărfuri grele şi voluminoase.
Noile facilităţi vor contribui la creşterea conectivităţii între serviciile existente de transport maritim şi feroviar în România, dar vor avea rezultate şi în ceea ce priveşte circulaţia mărfurilor între Europa continentală şi Marea Neagră, Marea Adriatică şi Marea Nordului.
Investiţiile, în valoare de circa 65 de milioane de euro, dezvoltate de compania DP WORLD din Dubai, Emiratele Arabe Unite, “vor contribui la transformarea Portului Constanţa într-un hub regional”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu, cu relevanţă sporită în momentul lansării procesului de reconstrucţie a Ucrainei.
Marcel Ciolacu: „Aceste noi terminale vor genera un plus anual de un milion de tone de marfă. Asta înseamnă miliarde în plus care vor alimenta conturile companiilor ce operează aici, venituri care vor stimula creşterea economică a României. Sunt convins că noile proiecte vor aduce beneficii de substanţă şi vor facilita interconectivitatea la nivel european şi internaţional.”
La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a apreciat că investiţia va face posibilă dezvoltarea Portului Constanţa într-un hub care să fie la baza unor viitoare rute de transport către Turcia şi Georgia.
“Putem spune în acest moment ca Portul Constanţa reprezintă cea mai eficientă alternativă de transport comercial către regiunea Mării Caspice şi Orientul Îndepărtat” – a declarat acesta. El a adăugat că anul 2023 a fost unul al recordurilor absolute în ceea ce priveşte traficul de mărfuri în Portul românesc de la Marea Neagră. A punctat, de asemenea, că în acest context, colaborarea bilaterală vizează şi alte sectoare de transport cum ar fi cele aerian, rutier şi feroviar.
Investiţia marchează şi 20 de ani de activitate a companiei din Dubai în România şi este încă o bornă semnificativă în dezvoltarea parteneriatului româno-emiratez în domeniul transporturilor.
„Contractul a început în 2004 şi să-l văd 20 de ani mai târziu, este uimitor. Simt că este o oportunitate uriaşă. Este cel mai important port la Marea Neagră, cu conectivitatea cea mai mare şi în acelaşi timp, portul cu cele mai bune legături moderne cu alte porturi”, a precizat preşedintele companiei care a realizat investiţia, Sultan Ahmed bin Sulayem.
Constanţa este deja cel mai mare port de containere de la Marea Neagră, iar anul viitor ar urma să fie deschisă încă o platformă multitransport în urma unei investiţii de 50 de milioane de euro a aceleiași companii în România.