Parteneriat public-privat pentru dezvoltarea infrastructurii din România
Guvernul de la Bucureşti a anunţat o serie de proiecte strategice care vor fi începute în scurt timp.
Roxana Vasile, 23.05.2018, 12:13
În pofida
scandalurilor politice cotidiene între cele două tabere – preşedintele Klaus
Iohannis, susţinut de opoziţia parlamentară de dreapta, pe de o parte, şi cele
două formaţiuni din coaliţia la guvernare, PSD şi ALDE, pe de alta – Executivul
de la Bucureşti îşi vede de treabă.
Declaraţia îi aparţine vicepremierului Viorel Ştefan, care a prezentat, marţi, proiectele
strategice care vor fi începute în scurt timp, pe baza unei noi legislaţii a
parteneriatului public-privat. Este vorba, în mare, despre construcţia a trei
autostrăzi, de modernizarea a 15 spitale şi de realizarea unui complex medical
de anvergură.
Iată câteva detalii la capitolul autostrăzi! Prima va
lega oraşele Ploieşti, din sudul ţării, de Râşnov, din centru. În estul
României, o alta va asigura legătura dintre Târgu Neamţ, Iaşi şi Ungheni, din
Republica Moldova, iar în sud – dintre Bucureşti, Craiova, Drobeta-Turnu Severin
şi Lugoj. Vicepremierul Viorel Ştefan a precizat că autostrada din est, în
lungime de 100 de km, va include şi un pod peste râul Prut, care o va conecta
cu infrastructura rutieră din Republica Moldova majoritar românofonă vecină, în
timp ce autostrada Sudului va contribui inclusiv la dezvoltarea turismului, mai
ales că se va lega de cea deja existentăa Soarelui, care duce pe litoralul la Marea
Neagră.
Viorel Ştefan: Autostrada Sudului, în lungime de 550 de km,
este un proiect important pentru foarte mulţi investitori care deja au
investiţii mari în zonă şi mă refer în primul rând la Craiova, dar şi celelalte
zone limitrofe. Să nu uităm că această autostradă va contribui la creşterea
potenţialului turistic în Defileul Dunării. În plus, va asigura
legătura cu Serbia, Bulgaria, dar şi cu Coridorul IV Paneuropean la Lugoj.
În parteneriat public-privat vor fi modernizate şi 15 spitale CFR, administrate
de Ministerul Transporturilor.
Tot în domeniul sănătăţii, pe o suprafaţă de 300 de hectare, în Capitală va
fi construit complexul medical Carol Davila. Acesta va fi alcătuit dintr-un
Spital Republican cu o capacitate de 3.000 de paturi şi cu 37 de săli de
operaţie. Vor mai fi ridicate o Facultate de Medicină şi cămine studenţeşti
aferente, spaţii rezidenţiale sau comerciale pentru personalul medical, parcări
şi un hotel pentru însoţitorii pacienţilor. Toate proiectele prezentate,
considerate strategice, vor mobiliza resurse financiare estimate între 15 şi 20
de miliarde de euro. Lucrările vor putea începe anul viitor, iar finalizarea va
fi de cinci ani la autostrăzi, de trei ani la Spitalul Republican şi de şapte
ani, cel mult, până la realizarea integrală a complexului medical Carol Davila.
Guvernul – a conchis vicepremierul Viorel Ştefan – are ambiţia de a recupera întârzierile de decenii privind
investiţiile în infrastructură.