Lansarea Programului MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare – ediţia 2016”
MAE demarează, la 19 februarie 2016, ediţia 2016 a programului Dialog cu diaspora pe teme consulare.
Radio România, 19.02.2016, 11:15
Ministerul Afacerilor Externe demarează, la 19 februarie 2016, ediţia 2016
a programului Dialog cu diaspora pe teme consulare, care are ca obiectiv informarea
celor mai numeroase comunităţi de români care locuiesc în străinătate cu
privire la programele și proiectele derulate de MAE pentru modernizarea
activității consulare. Acest proiect de comunicare și interacțiune directă a
celor 3 actori principali ai activității consulare – cetățeanul român, consuli
și Centrala MAE – este la a doua ediție, fiind lansat în anul 2015,
bucurându-se de un real interes în rândul comunităților românești.
Programul Dialog cu Diaspora pe teme consulare se va desfășura în prima
jumătate a anului 2016 în statele cu comunităţi importante de români unde se
desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania,
Marea Britanie. Astfel, o echipă a Departamentului Consular din cadrul Ministerului
Afacerilor Externe se va deplasa pentru a prezenta cetăţenilor români,
beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la
sistemul de servicii consulare E-Cons. Primele întâlniri vor avea în cursul
acestei săptămâni la Madrid.
În cadrul întâlnirilor cu românii din diaspora, reprezentanții Centralei
MAE vor putea să discute direct cu aceştia problemele cu care se confruntă în
plan consular, precum şi cele mai eficiente modalități de soluționare pe termen
lung.
Echipa Ministerului Afacerilor Externe va organiza cu acest prilej și
reuniuni regionale cu diplomații cu atribuţii consulare din statele aflate în
proximitatea celor vizate direct de campanie, în vederea schimbului de bune
practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a Manualului de proceduri
consulare. La reuniuni vor participa şi reprezentanţii instituţiilor partenere
în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi
Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor
Interne şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR).
Informaţii suplimentare:
Departamentul Consular a dezvoltat în ultimii trei ani un proces de
modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile legate de
mobilitatea cetățenilor români peste hotare, astfel încât reţeaua consulară să
poată face faţă solicitărilor de servicii şi de asistenţă consulară în situații
de urgenţă, la parametrii optimi de eficiență și operativitate.
Departamentul Consular a dezvoltat astfel platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente
informatice în domeniul consular. Datorită implementării acestor instrumente
moderne, cetăţenii români au posibilitatea de a accesa mult mai uşor
informaţiile consulare, nu mai sunt nevoiţi să meargă la oficiul consular
doar pentru obţinerea unor informaţii, timpul petrecut la ghişeu este mai
redus, iar acolo unde este posibil, depunerea unor documente se face online.
Sistemul implementat uşurează şi munca funcţionarilor consulari şi contribuie
la o gestionare mai eficientă a activităţii consulare.
Platforma E-cons
reuneşte următoarele componente:
ØPortalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional);
ØSistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);
ØSistemul Informatic Integrat de Management al
Documentelor de Călătorie – E-Pass
(implementat şi funcţional);
ØCentrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din
Străinătate – CCSCRS
(implementat şi funcţional);
ØSistemul
Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în
curs de finalizare).