Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Informații despre pachetele de servicii de călătorie

Achiziționarea pachețelelor de servicii de călătorie aduce o serie de drepturi pentru turiști, inclusiv rezilierea contractului și rambursarea unor sume de bani în cazul modificării sau anulării vacanței cumpărate.

Foto: Chen Mizrach / unsplash.com
Foto: Chen Mizrach / unsplash.com

, 21.07.2024, 15:09

 

 

Când achiziționați un pachet de servicii turistice, beneficiați de o combinație de două sau mai multe tipuri de servicii de călătorie pentru aceeași vacanță. Aceste servicii pot include transport, cazare, închiriere de mașini și alte activități turistice. Pachetul poate fi prestabilit de un operator de turism sau agent de voiaj, ori personalizat, adică format din serviciile pe care le alegeți înainte de semnarea contractului. În ambele cazuri, normele UE se aplică dacă pachetul a fost achiziționat conform regulilor.

 

Înainte de a rezerva un pachet, trebuie să primiți toate informațiile relevante despre acesta. Acestea includ destinația și itinerarul călătoriei, cu detalii despre locurile vizitate, datele și durata șederii, precum și informații despre transferuri și excursii. Trebuie să vi se furnizeze numele și datele de contact ale organizatorului pachetului și ale comerciantului cu amănuntul, dacă este cazul. Prețul total, inclusiv toate taxele și comisioanele adiționale, trebuie de asemenea comunicat, împreună cu modalitățile de plată disponibile.

 

Informațiile despre modul de reziliere a contractului înainte de intrarea în vigoare, prin achitarea unei taxe de reziliere corespunzătoare, sunt esențiale. De asemenea, trebuie să vi se ofere detalii despre cerințele în materie de pașapoarte și vize, precum și despre procedurile de tratare a plângerilor, mecanismele de soluționare alternativă a litigiilor și platforma online de soluționare a litigiilor. Este important să primiți informații clare despre drepturile dumneavoastră, bazate pe un formular UE standardizat, care explică faptul că vi s-a oferit un pachet de servicii și vă prezintă drepturile aferente.

 

Organizatorul poate majora prețul pachetului doar dacă se modifică anumite costuri, dar acest lucru trebuie indicat clar în contract și nu poate fi aplicat cu mai puțin de 20 de zile înainte de începutul vacanței. Dacă majorarea de preț depășește 8% din prețul total al pachetului, aveți dreptul să reziliați contractul fără a plăti vreo taxă de reziliere. Dacă nu mai puteți călători, aveți două opțiuni: să transferați pachetul unei alte persoane, în anumite condiții, plătind o taxă rezonabilă care nu trebuie să fie mai mare decât costul real suportat de organizator pentru transferul contractului, sau să reziliați contractul, dar organizatorul poate scădea o taxă rezonabilă din suma pe care v-o restituie. Aceste drepturi sunt independente de orice alte drepturi pe care le-ați putea avea în cazul încheierii unei polițe de asigurare în caz de anulare.

 

Dacă organizatorul anulează pachetul înainte de începerea serviciilor, aveți dreptul la rambursare și, dacă este cazul, la despăgubire. În caz de dezastru natural sau de probleme grave de securitate în locul de destinație, susceptibile să afecteze pachetul de servicii, organizatorul poate anula pachetul respectiv. În astfel de cazuri, aveți dreptul la rambursarea totală a sumelor pe care le-ați plătit deja, dar nu puteți solicita despăgubiri.

 

Organizatorul este responsabil pentru buna funcționare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în pachet. Dacă un serviciu convenit nu poate fi furnizat sau este furnizat diferit de cum a fost agreat, organizatorul trebuie să rezolve problema fără să perceapă taxe suplimentare. Dacă nu se pot oferi servicii alternative sau dacă respingeți alternativele din motive rezonabile, iar pachetul include transportul, organizatorul trebuie să se ofere să vă repatrieze. Dacă serviciile de călătorie nu ating standardele convenite și problema nu poate fi soluționată la fața locului, puteți avea dreptul la despăgubire.

 

Dacă întâmpinați probleme pe durata vacanței, cum ar fi îmbolnăvirea sau pierderea pașaportului, organizatorul trebuie să vă ofere asistență și să vă ajute să găsiți alte modalități de călătorie, dacă este necesar.

 

În cazul serviciilor de călătorie asociate, achiziționate de la furnizori diferiți prin contracte separate, comerciantul trebuie să faciliteze rezervarea într-un mod convenabil, de exemplu pe durata unei vizite la o agenție turistică ori printr-un site web. Dacă rezervați un serviciu de călătorie și ulterior, în termen de 24 de ore, rezervați un alt serviciu ca răspuns la o invitație specifică, aceste servicii sunt considerate asociate. Comerciantul care facilitează achiziționarea acestor servicii trebuie să vă ofere informații clare despre drepturile dumneavoastră, bazate pe un formular UE standardizat, care explică faptul că vi s-au oferit servicii de călătorie asociate și nu un pachet complet.

 

Comerciantul (agentul de turism sau agenția online) este responsabil pentru problemele apărute în timpul rezervării, cum ar fi defectele tehnice ale sistemului de rezervare și erorile făcute de comerciant. Totuși, nu este responsabil pentru erorile dumneavoastră de rezervare sau pentru problemele cauzate de circumstanțe inevitabile ori extraordinare. Aceste norme se aplică pachetelor de servicii de călătorie și serviciilor de călătorie asociate.

 

În cazul în care comerciantul de la care ați rezervat vacanța dă faliment, beneficiați de protecția în materie de insolvență. Aceasta poate include un fond, o asigurare sau orice alt mecanism specificat în legislație în vigoare. În baza acestei protecții, vi se vor restitui toate plățile efectuate și, dacă este necesar, veți fi repatriat, dacă transportul este inclus în pachet.

sursa foto: Politia de Frontiera
Alerte și sfaturi de călătorie sâmbătă, 07 septembrie 2024

Podul peste Tisa intră în reparaţii

La Punctul de Trecere a Frontierei Sighetu Marmaţiei traficul rutier va fi restricţionat, începând de luni, pentru reparaţii la structura de...

Podul peste Tisa intră în reparaţii
Port Mangalia (foto: Franceza/RRI)
Alerte și sfaturi de călătorie sâmbătă, 07 septembrie 2024

Vântul puternic paralizează activitatea în porturile româneşti de la Marea Neagră

Activităţile maritime şi fluviale în porturile Constanţa Nord şi Sud, Midia şi Mangalia sunt suspendate temporar, din cauza vântului...

Vântul puternic paralizează activitatea în porturile româneşti de la Marea Neagră
Logo MAE
Alerte și sfaturi de călătorie vineri, 06 septembrie 2024

Atenţionare de călătorie Vietnam

Potrivit Centrului Naţional de Prognoză Hidro-Meteorologică din Vietnam, vineri, 6 septembrie şi sâmbătă, 7 septembrie 2024, super-taifunul...

Atenţionare de călătorie Vietnam
Logo MAE
Alerte și sfaturi de călătorie vineri, 06 septembrie 2024

Atenţionare de călătorie pentru Italia

În Italia, în perioada 7 – 9 septembrie, vor fi organizate în greve la nivel naţional, în sectoarele aeroportuar/aerian, transport public...

Atenţionare de călătorie pentru Italia
Alerte și sfaturi de călătorie luni, 02 septembrie 2024

Statul Israel – Grevă generală

Conform MAE, acţiunile de protest vor afecta inclusiv activitatea Aeroportului Internaţional Ben Gurion din Tel Aviv. ‘Cetăţenii români...

Statul Israel – Grevă generală
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 01 septembrie 2024

Reguli noi pentru lichide în bagajele de mână pe aeroporturile din Roma şi Milano

Pe aeroporturile din Roma şi Milano sunt reintroduse de la 1 septembrie a.c. limitele de transport al lichidelor în bagajele de mână, prevăzute...

Reguli noi pentru lichide în bagajele de mână pe aeroporturile din Roma şi Milano
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 01 septembrie 2024

Peste 500.000 de persoane au tranzitat frontiera în ultimele 24 de ore

Peste 517.100 de persoane, cetăţeni români şi străini, şi aproximativ 154.200 de mijloace de transport au tranzitat frontiera atât pe sensul...

Peste 500.000 de persoane au tranzitat frontiera în ultimele 24 de ore
Alerte și sfaturi de călătorie duminică, 01 septembrie 2024

Bulgaria introduce, de la 1 septembrie, taxa auto de dezinfecţie

Şoferii camioanelor care intră din Turcia în Bulgaria vor trebui să plătească, de la 1 septembrie, o taxă de dezinfecţie împotriva pestei...

Bulgaria introduce, de la 1 septembrie, taxa auto de dezinfecţie

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company