Bulgaria – creștere a timpilor de așteptare la achitarea taxei de pod
MAE informează cetățenii români că există posibilitatea ca la data de 1 mai 2019, la trecere prin punctul de frontieră Ruse, pentru plata taxei de pod, să se creeze coloane mai mari de autoturisme și autocare,
România Internațional, 27.04.2019, 21:13
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români că există posibilitatea ca la data de 1 mai 2019, la trecere prin punctul de frontieră Ruse, pentru plata taxei de pod, să se creeze coloane mai mari de autoturisme și autocare, fapt ce va duce la timpi măriți de așteptare la trecerea prin punctul de frontieră către România.
De asemenea, la solicitarea autorităților vamale bulgare, se recomandă ca turiștii români, care aleg să revină în țară, prin PCTF Ruse, să pregătească în prealabil suma exactă pentru taxa de pod: 4 (patru) leva sau 2 (doi) euro, în acest mod putând fi scurtați considerabil timpii de așteptare la procesarea și eliberarea documentelor justificative tip chitanțe, facturi, bonuri fiscale.
Lipsa sau expirarea termenului de valabilitate a vignetei electronice BG pentru autovehiculele înmatriculate în România, la ieșirea către Giurgiu, poate duce la blocarea unei artere de taxare pentru cel puțin 10-20 de minute, având în vedere că persoana contravenientă va trebui să achite taxa compensatorie și să obțină documentele justificative. Se recomandă ca turiștii români să se asigure că au achitat taxa pentru vigneta electronică BG și că este valabilă.
Menționăm că se pot folosi și celelalte puncte de trecere a frontierei situate la frontiera româno-bulgară, precum: Kardam – Negru Vodă; Durankulak – Vama Veche; Kainardja – Lipnița; Dobromir – Krushari (ultimele două PCTF cu orar de funcționare 08:00-20:00, masa totală admisă a autovehiculelor de până la 3,5t); Silistra – Ostrov, Oryahovo – Bechet (ferry) – cu program de funcționare 06:00 – 24:00 (www.spet.ro/?lang=ro); Nikopol – Turnu Măgurele (ferry) și Svishtov – Zimnicea (ferry) – ultimele două puncte cu program de funcționare 08:00-20:00 (www.feribot-eurodac.ro și www.ferry.bg/ferry_rophp).
Autoritățile abilitate vor întreprinde măsurile necesare prevenirii formării de coloane de autovehicule și aglomerării punctului de frontieră Ruse și a zonei adiacente acestuia, manifestând o atenție deosebită pentru fluidizarea, pe cât posibil, a circulației autoturismelor și autocarelor. Acest lucru va putea conduce și la oprirea temporară a circulației autocamioanelor de tonaj mare sau tirurilor.
Se recomandă firmelor românești de transport internațional de marfă sau pasageri, care au planificat tranzit în această perioadă pe teritoriul bulgar, să ia măsurile adecvate în vederea organizării eficiente a itinerariilor de deplasare și stabilirii programului de lucru al șoferilor.
Se pot obține informații privind condițiile de achiziționare a e-vignetei BG prin intermediul site-ului www.bg-toll.bg (cu versiune și în limba română – https://www.bgtoll.bg/ro/rovinieta-electronica), prin intermediul aplicației pentru telefoane mobile corespondente BGTOLL și prin intermediul site-ului operatorului de telefonie mobilă A1 (www.a1.bg/e-vignette), privind situația circulației prin punctele de trecere a frontierei bulgare (n.a.- doar în limba bulgară) de pe site-ul www.mvr.bg – link https://www.mvr.bg.gdgp, starea vremii de pe site-ul www.weather.bg, starea actuală a drumurilor de pe aplicația gratuită LIMA (n.a.- doar în limba bulgară) www.lima.api.bg, de pe pagina de Internet a Agenției Infrastructura Rutieră – www.api.bg și non-stop de la numărul de telefon 070013020. În cadrul Agenției menționate funcționează pe parcursul întregului an, în regim non-stop, Centrul Situațional, care colectează și sintetizează datele privind situația drumurilor republicane/publice. De asemenea, se recomandă accesarea Ghidului Sărbătorilor Pascale 2019 – Bulgaria, la următorul link: https://www.mae.ro.
Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 şi +35929733510, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanență al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: +359879440758.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://sofia.mae.ro, www.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranță (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.