Bulgaria – Creștere a timpilor de așteptare la achitarea taxei de pod
MAE informează că există premisele ca, duminică, la punctul de frontieră Ruse, să se creeze coloane mari de autoturisme și autocare, fapt ce va duce la creșterea timpilor de așteptare.
România Internațional, 15.08.2019, 22:46
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români care intenționează să revină, la data de 18 august 2019, în România, dinspre Republica Bulgaria, Republica Elenă sau Republica Turcia că există premisele ca, duminică, la punctul de frontieră Ruse, să se creeze coloane mari de autoturisme și autocare, fapt ce va duce la creșterea timpilor de așteptare.
La solicitarea autorităților bulgare vamale, se recomandă ca turiștii români care aleg să revină în țară prin PCTF Ruse – Giurgiu să pregătească suma exactă pentru taxa de pod, și anume 4 leva sau 2 euro, în acest mod putând fi scurtat considerabil timpul de așteptare la procesarea și eliberarea documentelor justificative tip chitanțe, facturi, bonuri fiscale.
Lipsa sau expirarea termenului de valabilitate a vignetei electronice BG pentru autovehiculele înmatriculate în România, la ieșirea către România, poate duce la blocarea unei artere de taxare pentru cel puțin 10-20 de minute, având în vedere că persoana contravenientă va trebui să achite taxa compensatorie și să obțină documentele justificative. Recomandăm ca turiștii români să se asigure că au achitat taxa pentru vigneta electronică BG și că este valabilă.
Având în vedere cele de mai sus, cetățenii români pot folosi și celelalte puncte de trecere a frontierei bulgaro – române, precum: Kardam – Negru Vodă, Durankulak – Vama Veche, Kainardja – Lipnița, Dobromir – Krushari (ultimele două puncte cu orar de funcționare 08:00-20:00, masa totală admisă a autovehiculelor de până la 3,5t), Silistra – Ostrov, Oryahovo – Bechet (ferry) – cu program de funcționare 06:00 – 24:00 (www.spet.ro/?lang=ro), Nikopol – Turnu Măgurele (ferry) și Svishtov – Zimnicea (ferry) – ultimele două puncte cu program de funcționare 08:00-20:00 (www.feribot-eurodac.ro și www.ferry.bg/ferry_rophp).
Direcția Regională a Poliției de Frontieră, Direcția Teritorială Vamală a Dunării, responsabilă cu colectarea taxelor de pod la PCTF Ruse și Direcția Regională a Poliției Naționale, vor întreprinde măsurile necesare prevenirii formării de coloane de autovehicule și aglomerării punctului de frontieră Ruse și a zonei adiacente acestuia, manifestând o atenție deosebită pentru fluidizarea, pe cât posibil, a circulației de autoturisme și autocare. Acest lucru va putea duce la oprirea temporară a traficului greu și operarea în condiții de urgență a traficului ușor. Se recomandă firmelor românești de transport internațional de marfă sau pasageri care tranzitează în această perioadă teritoriul bulgar să ia măsurile adecvate în vederea organizării eficiente a itinerariilor de deplasare și stabilirii programului de lucru al șoferilor.
Se pot obține informații privind condițiile de achiziționare a e-vignetei BG prin intermediul site-ului www.bg-toll.bg (cu versiune și în limba română – https://www.bgtoll.bg/ro/rovinieta-electronica), prin intermediul aplicației pentru telefoane mobile corespondente BGTOLL și prin intermediul site-ului operatorului de telefonie mobilă A1 (www.a1.bg/e-vignette), privind situația traficului prin punctele de trecere a frontierei bulgare (n.a.- deocamdată doar în limba bulgară) de pe site-ul www.mvr.bg – link https://www.mvr.bg.gdgp, starea vremii de pe site-ul www.weather.bg, starea actuală a drumurilor de pe aplicația gratuită LIMA (n.a.- deocamdată doar în limba bulgară) www.lima.api.bg, de pe pagina de Internet a Agenției Infrastructura Rutieră – www.api.bg și non-stop de la numărul de telefon 070013020. În cadrul Agenției menționate funcționează pe parcursul întregului an, în regim non-stop, Centrul Situațional, care colectează și sintetizează datele privind situația drumurilor republicane/publice.
Cetățenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia: +35929712858 şi +35929733510, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanență al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: +359879440758.
MAE recomandă consultarea paginilor de Internet http://sofia.mae.ro și www.mae.ro și reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația Călătorește în siguranțâ (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații și sfaturi de călătorie.