Aglomeraţie la Nădlac II / UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare
Coloane de camioane sunt formate, joi, în principalele puncte de trecere a frontierei cu Ungaria, atât pe sensul de intrare, cât şi pe ieşire din România, la Nădlac II pe lângă traficul intens fiind şi o problemă legată de insuficienţa poliţiştilor ungari
România Internațional, 09.12.2021, 13:40
Coloane de camioane sunt formate, joi, în principalele puncte de trecere a frontierei cu Ungaria, atât pe sensul de intrare, cât şi pe ieşire din România, la Nădlac II pe lângă traficul intens fiind şi o problemă legată de insuficienţa poliţiştilor ungari, informează Agerpres.
Conform sursei citate, pe aplicaţiei online de monitorizare a traficului la frontiere, la Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II se aştepată în coloană cel puţin 220 de minute pentru a se intra în România.
Pentru traficul greu sunt deschise doar două artere, pentru că sunt insuficienţi poliţişti de frontieră ungari la posturi. ‘Lipsă personal autorităţi de frontieră maghiare; număr mare de vehicule prezente la verificările de frontieră pe ambele sensuri; intrarea în uz a noului sistem informatic aparţinând autorităţilor maghiare’, sunt motivele formării de coloane de camioane, precizează site-ul Poliţiei de Frontieră.
Poliţia de Frontieră menţionează un timp de aşteptare pentru traficul greu, la ieşirea din România, de 150 de minute, la Nădlac II, unde sunt deschise doar două artere de control.
La Vărşand, se aşteaptă aproape patru ore pe cele trei artere de ieşire din ţară destinate traficului greu, în timp ce în judeţul Bihor, la Borş I şi Borş II, se aşteaptă 150 – 160 de minute.
În Satu Mare, la PTF Petea, timpul de aşteptare ajunge la 180 de minute.
La intrarea în România prin PTF Nădlac I se aşteaptă cel puţin 80 de minute, în timp ce la Borş I, Borş II şi Petea timpii de aşteptare sunt de aproximativ 40 de minute.
Poliţia de Frontieră precizează că nu sunt probleme în cazul traficului uşor sau turistic, conform Agerpres.
UNTRR solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar și cu Bulgaria, se precizează într-un comunicat de presă remis joi de asociaţia patronală.
Potrivit sursei citate, la punctele de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria se înregistrează, constant, timpi de aşteptare foarte mari pentru şoferii profesionişti, fapt care afectează şi perturbă serios operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români. Ca urmare a implementării unei noi aplicații la controlul de frontieră de către autoritățile de frontieră maghiare si a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieșire din țară, în anumite zile ale săptămânii în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borș, Petea – cu 14 km de cozi și timpi de așteptare de 12 ore și mai mult.
Situația este similară și în celelalte puncte de trecere ale frontierei, de la Calafat și Giurgiu, unde se înregistrează timpi ridicați de așteptare pe arterele de circulație destinate traficului de autocamioane.
UNTRR consideră că prin apartenența României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spațiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungați de așteptare la punctele de trecere a frontierei., Totodată, reprezentanţii asociaţiei patronale doresc să tragă un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părţii ungare, ‘care nu fac decât să coboare România pe lista opţiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria’ şi unde volumul investiţiilor străine directe anual a fost şi este de două până la patru ori mai mare decât în România. În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiții străine directe, în timp ce România, o țară de două ori mai mare și cu populație dublă, a reușit să atragă 54,4 miliarde de euro investiții străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulți bani per capital în aceeași perioadă. Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE, nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o națională sportivă într-o competiție europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc., atrag atenţia transportatorii. Astfel, UNTRR solicită autorităţilor române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spaţiul Schengen, ‘pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă’. |