Atuurile turistice ale României
România încearcă să-și promoveze atracțiile turistice la cele mai mari târguri de profil din lume.

Bogdan Matei, 06.03.2025, 11:35
Numărul nopţilor petrecute în unităţile de cazare turistică din Uniunea Europeană a depăşit trei miliarde în 2024, acesta fiind cel mai bun an pentru turismul din blocul comunitar – relevă datele publicate, miercuri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat). În mod tradițional destinații favorite ale turiștilor din întreaga lume, Spania (500 milioane), Italia (458) și Franţa (451) ocupă, și de această dată, podiumul. La polul opus sunt micile Luxemburg, Letonia şi Estonia.
România face parte dintr-un pluton masiv de țări membre ale Uniunii cu mai puțin de 50 milioane de nopţi de cazare înregistrate anul trecut. Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), înnoptările în structurile de primire turistică (inclusiv apartamente şi camere de închiriat) au însumat 30,191 milioane, în creştere cu 3,5% faţă de cele din anul 2023. Înnoptările turiştilor români au reprezentat 83,7%, iar cele ale turiştilor străini – 16,3 procente.
Destinații favorite au fost capitala București și județele Brașov și Prahova, unde se află cele mai populare stațiuni montane românești. Tot statisticile relevă că, pe ţări, în luna ianuarie 2025, cei mai mulți turiști străini au provenit din Italia – aproape 17 mii, Republica Moldova, Israel şi Germania – fiecare cu 10-11 mii.
În paralel, programul de turism cultural ‘România Atractivă’ a fost prezent, zilele acesta, la cel mai mare şi mai important târg de turism din lume, cel de la Berlin. Experții vorbesc despre o ofertă diversificată, ce include circuite culturale, turism activ şi de aventură, sejururi pe litoralul la Marea Neagră şi în Delta Dunării, precum și turism rural.
E cea de-a cincea participare românească de acest tip la marile târguri internaţionale de profil într-un interval de doar şase luni. Anterior, în Italia, Marea Britanie, Spania ori Polonia, aceeași platformă a oferit, în română şi în cinci limbi străine, informaţii actualizate în format video, foto, prin tururi virtuale, animaţii 3D, ghiduri audio şi texte.
Programul este coordonat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene și, potrivit organizatorilor, standul României a fost de fiecare dată conceput într-un format business, pentru întâlniri de afaceri şi pentru promovarea de servicii şi pachete destinate segmentului corporate, oferind inclusiv soluţii de team building şi de city break. Oferta mai include 12 rute turistice tematice, care, din nord-vest în sud-est, străbat întreaga ţară, cu 275 de obiective de vizitat, şi care, până în 2026, vor fi semnalizate şi prin infrastructură rutieră specifică.
Pe lângă aceste destinații, valabile în orice anotimp, specialiștii se așteaptă și la o infuzie masivă de turism cultural în lunile august și septembrie, când Bucureștiul va găzdui, potrivit tradiției, o sărbătoare-maraton a muzicii clasice, celebrul Festival George Enescu.